Gå til innhold

Slanke seg 30kg på 6 måneder?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slanket meg 32kg på litt under 6 måneder, så det er fullt mulig.

Kutt ut alt av usunn mat. Godteri, chips, McDonald's, ferdig pizza osv. Spis ren og fersk mat, bestående av mye kjøtt og grønnsaker. Erstatt alt med karbo med fullkornsprodukter. Spaghetti med fullkornspaghetti, kneip med grovbrød osv.

Du skal kutte all drikke som inneholder sukker. Brus med sukker er viktigst, det må du slutte helt med. Gå over til sukkerfri brus, det gjorde jeg. Etter hvert blir du vant til det og da vil du ikke lenger ha brus med sukker; det blir for søtt. Når du skal drikke alkohol, bør du drikke vodka med sukkerfri brus, eller cider uten tilsatt sukker, eller øl med redusert innhold av kalori.

Du skal trene mye kardio, sykling, gåing, jogging, svømming osv. Styrketrening er en stor fordel, da mer muskler forbrenner mer fett, men det er ikke nødvendig for nedgang i vekt. Jeg trente ikke styrke når jeg slanket meg.

Alt koker ned til et regnestykke med inntak vs. forbrenning. Spis sunt, spis mindre, tren mer. Vær beintøff med deg selv, ikke gi deg selv pauser, belønning e.l. Ikke finn på unnskyldninger ("i dag har jeg trent såpass mye at en liten sjokolade kan ikke skade"), men vit at det er kun psyken som stopper deg fra å nå målet. Resten er lett; alt ligger i hodet.

Har du noen spørsmål er det bare å fyre løs. Lykke til! :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...