lolole Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Hola! Vurderer å kjøpe meg en bruksbil til rundt 50 000 - 60 000kr. Har sett mest på varebil da jeg har liten bruk for 5 seter, men ganske stor bruk for stort "bare å kaste inn" type bagasjerom. Her er det kun snakk om billigst og tryggest mulig bilhold for pengene. Er det noen som har noen tips til hvilke type biler jeg burde se nærmere på? VW Caddy: Pen bil. Litt dyre slik at man må ned i årsmodell og da også mindre forutsigbart bilhold? Peugeot Partner: God pris med muligheter for 4x4. Stort sett gamle postbiler som sikkert er kjørt uforsiktig, men med lav km, nyere årsmodell og en NAF-kontroll så kan det være et godt kjøp? Ford Transit Connect: Mye av det samme som med Partner, men ikke 4x4. Opel Combo: Føler den faller litt mellom Caddy og Partner. Ikke like pen som Caddy men heller ikke like billig som Partner. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Du har også Citroen Berlingo, Fiat Doblo, Renault Kangoo, Nissan Kubistar, Seat Inca, Toyota Yaris Verso og sikkert et par andre som jeg har glemt. Jeg har kjørt mange biler i denne klassen, og syns de stiller rimelig likt. Selv syns jeg det virker som om Berlingo og Combo gir mye for pengene. Jeg har aldri eid en bil i denne klassen og vet derfor lite om holdbarhet og den typen ting. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg kan vertfall svare for nissan kubistar: værste bilen jeg har kjørt. Dessuten har den kommet dårligst ut i tester hva angår holdbarhet (dog har jeg ikke opplevd holdbarhetsproblemer med den jeg har kjørt). Jeg hadde undersøkt yaris verso i førsteomgang. Kjedelig og pålitelig..? Lenke til kommentar
lolole Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2012 Yaris Verso er absolutt et godt alternativ. Er veldig usikker på hva som er mest driftsikkert av en Berlingo/Partner fra 07-08 med ned mot 50 - 60 000 km og en Yaris som er 4-5 år eldre og gjerne har rulla 100 000km lenger. Virker som om prisen er omtrent den samme for disse alternativene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå