Maxit Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Hei! Jeg lurte på hva som er normal lønn som telekommunikasjonsmontør, evt. i Relacom hvor jeg skal gå i lære. Hadde også vært fint å vite hva som er lønn for arbeidere som er ufaglærte. Og hva er det normalt å betale i skatt som lærling? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Bruk denne lista for å få en pekepinn over det du kommer til å tjene. Det er nye satser fra 1. mai 2012, men tror bare det er snakk om en rundt en krone i forskjell fra lista jeg linka til. Du kan få frikort som gjør at du kan tjene dine første 40 000,- skattefritt, etter dette må du skaffe et skattekort. Er usikker på hvor mye du kommer til å skatte, men regner med rundt 20% i starten og at prosenten øker etterhvert som du går opp i lønn. Hilsen telekommunikasjonsmontør som tok fagbrevet i februar 2010. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Baronslask: frikort endrer ikke hvor mye du skatter, bare hvor mye som trekkes på forskudd. Om man havner over 40 i året er det like greit å skatte jevnt, heller enn å trekke mye på slutten. 1 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Da jeg begynte i læra, tjente jeg rett under 40 000 det første halvåret fram til jul. Skaffet meg nytt skattekort rett etter jul. Det var dette jeg ville fram til, men ser at jeg har vært uklar her. Lenke til kommentar
Maxit Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Takk for svar har dere noen anelse hva som er timeslønna for ufaglærte arbeidere da? skal først ha sommerjobb før lære... Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Det står i lista jeg linka til. Lenke til kommentar
Maxit Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 overså visst det... takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå