hellblazer91 Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Det har dessverre oppstått et problem med arbeidsattesten til en jeg kjenner. Hun har jobbet i resturant i over 15 år og sluttet for et år siden. Hun har da fått en arbeidsattest som har forsvunnet. Jeg skjønner at det ikke skal være noe problem og spørre om et nytt et. Men hva om den tidligere arbeidsgiveren hennes har flyttet rett og slett til Kina med hele familien? Da blir det liksom mye værre. Hva kan man gjøre i slike situasjoner? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Arbeidsattester og lignende bør tas vare på om man tenker på å bruke dem og mister man dem så kan man miste dem for alltid. Hun kan selvsagt kontakte resturanten og be om en ny attest. Det er også mulig at de har spart på den gamle, selv med nye eiere. Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Selv om den nye eieren har skiftet navn og drift på resturanten? Det jeg mener er at det var ny "bedrift" som tok over stedet. Er sannsynligheten for at de fortsatt har den stor da? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Ny eier starter vel fra scratch og har neppe attesten. Det er en viss mulighet for å spore opp gammel eier og høre om han kan skrive en ny attest, men i utgangspunktet er den nok borte. Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 En referanse er da like mye verdt\mer enn en attest? Om referansene hennes fra bedriften også har flyttet til Kina har man også et problem. Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Ja, dvs at eieren av bedriften, var også arbeidsgiveren hennes dessverre. Blir veldig vanskelig for henne siden det er dette den nye arbeidsgiveren spør om. Hun kan bare jobbe 50% inntil da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå