Lina Mathilde ♥ Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Hei.. Hvordan slår man sammen to layers i photoshop? Har prøvd å finne ut av dette lenge.. Jeg vet jo hvordan man slår sammen Alle delene med "Flatten Image", men jeg vil kun slå sammen to deler. Ikke alle.. Hvordan? Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Legg de over hverandre i layer vinduet og klikk på det øverste, deretter trykker du Ctrl+E. Lenke til kommentar
Lina Mathilde ♥ Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Det pleier å fungere til vanlig, men det funker ikke når den ene ligger lengre ut.. Sånn ser det ut.. Når de ligger rett under hverandre fungerer det.. Men ikke når de ligger sånn. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Du har lagt til en 'Clipping Mask' på det nederste. En måte å maskere vekk deler av layeret på. Høyreklikk på det nederste av de og velg 'Release Clipping Mask', så blir det er vanlig layer igjen. Lenke til kommentar
Lina Mathilde ♥ Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Men det er jo meningen at den skal være sånn.. Hvis jeg tar det bort ødelegger jeg bildet... Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Da må du nesten finne en annen måte å fjerne delene du har maskert bort så du kan gjøre layeret vanlig igjen, og det går vel litt på enkelttilfellet hvordan det bør gjøres. En veldig simpel metode jeg kommer på i farta er å markere hele layeret som ligger under layeret med en Clipping Mask, for deretter å klikke på Clipping Mask layeret, trykke Ctrl+Shift+I for å snu hele markeringen, og så enkelt slette alt utenfor masken med et trykk på Delete. Det er godt mulig dette ikke er en gunstig løsning for det du jobber med, derimot. Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg pleier å høyreklikke på det øverste layeret og så trykke på merge down, så sammensveiser det seg med det layere som ligger under Lenke til kommentar
Lina Mathilde ♥ Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Nå klarte jeg det!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå