Gå til innhold

Hvordan kan folk gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Tips: Rett opp skrivefeil i tittelen!

Når det gjelder nytelsessyken i samfunnet - så ser vi nok enda ikke en ende på den. Vi må nok har en sterkere medisin ...

Lenke til kommentar

Det er nå blitt sånn at dyr er ''forbruksvarer'', og er dermed ikke noe spesielt ''verdt''... (merk at dette er hva jeg mener er samfunnets holdninger, ikke mine egne!)

Dyreforsøk for å teste sminke er noe av det latterligste jeg vet om, MEN vi må se på en enda mer alvorlig og NØDVENDIG del av dyreforsøk også. Uten dyreforsøk hadde vi mest sannsynlig aldri hatt antibiotika, insulin, vaksiner, m.m av VIKTIGE vitenskapelige fremskritt. Man kan kanskje argumentere med at det ''ikke er nødvendig'' i dag, men for å kunne gå fremover og for å kunne bekjempe fremtidige virus og sykdommer så MÅ vi ha dyreforsøk, så fremt du ikke melder deg frivillig!

Lenke til kommentar

Syntes ikke det er så ille at dyr dør i div. forsøk, spørsmålet er vel heller om forsøkene er humane?

Også må man kanskje presisere at å ikke bruke dyrets død til noe produktivt ville vært nokså synd.

Om mulig så burde dyrets eventuelle skinn/pels brukes til klær og varme, og kjøttet til mat.

Lenke til kommentar

Hvordan kan folk være så slemme mot dyr?

Bryr du deg om dyr?

Massevis av mennesker dør pga krig. Jeg tror at de som skaper krig er dummere

Mennesker er dyr de òg, merkelig at folk glemmer dette hele tiden. Det at mennesker setter seg selv opp på en pidestall over alle de andre dyrere vi deler denne planeten med kan være litt av grunnen til at vi ofte behandler dyr så dårlig, ikke at vi er så mye bedre i behandlingen av andre mennesker heller, men det er jo en helt annen sak.

Når det kommer til selve saken med dyreforsøk er det jo grunnen til at man gjør forsøk på dyr og ikke mennesker i første omgang: ifølge oss selv er vi viktigere enn dyr, derav er det bedre å utføre forsøk på dyr før mennesker så hvis/når de dør er det ikke så ille som om ett menneske skulle dø.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Antageligvis fordi folk flest mangler egenskapen til å se det store bildet, og tenker for det meste på sin egen tilfredshet. Og som sagt tidligere har dyr mye mindre verdi enn det mennesker har ergo er det mer moralsk riktig (I følge samfunnet).

Det virker som om de fleste er imot dyreforsøk (Pelsindustrien også forsåvidt), men jeg ser ikke hvordan dette er så veldig mye verre enn det kjøttindustrien er egentlig.

Lenke til kommentar

Bryr du deg om dyr?

Mennesker er dyr de òg, merkelig at folk glemmer dette hele tiden. Det at mennesker setter seg selv opp på en pidestall over alle de andre dyrere vi deler denne planeten med kan være litt av grunnen til at vi ofte behandler dyr så dårlig, ikke at vi er så mye bedre i behandlingen av andre mennesker heller, men det er jo en helt annen sak.

Når det kommer til selve saken med dyreforsøk er det jo grunnen til at man gjør forsøk på dyr og ikke mennesker i første omgang: ifølge oss selv er vi viktigere enn dyr, derav er det bedre å utføre forsøk på dyr før mennesker så hvis/når de dør er det ikke så ille som om ett menneske skulle dø.

Bryr du deg om dyr?

Ja, men for eksempel Jeg tror ikke at menneskene i Afrika som dør av sult kan tenke på dyr. De vil ha mat de kan ikke tenke på dyr. Det samme gjelder krig. dessuten så kan krig ha faktorer som påvirker miljøet og dyrene som bombing.

Jeg mente ikke at verden må ikke bry seg om miljøet eller dyrene :)

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

Helt sant, mennesket har fått så stor påvirkningskraft for planeten vår at enkelte forskere har begynt å kalle den geologiske tidsperioden vår for Anthropocene. Nå er jo klimaforandringer vanligvis en av de største grunnene til at dyr blir uttryddet, noen har jo også begynt å frykte at et nytt extinction event er like rett rundt hjørnet. Det blir jo ikke noe bedre når man ser forskning som "Evidence of impending tipping point for Earth uncovered" og "Research shows humans are primary cause of global ocean warming". Fantastisk hvor lite oppmerksomme verdenslederne er for disse kommende katastrofene, men det betyr vel lite når de egentlig bare skal prøve å vinne neste års valg, nei de problemene der kan barna våres få ta klinger vel logikken.

Så har vi jo også andre faktorer som den massive befolkningsveksten vi har greid å få til. De må jo ha et sted å bo de også, og det går jo ut over eksisterende økosystemer som regnskoger osv.

Men det jo ennå håp i lyset av tunnelen, In-vitro meat og vertical farming virker veldig lovende og forhåpentligvis vil disse teknologiene markere slutten på den gamle "spise andre levende dyr for å overleve".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det merkelige er at generasjonen som har vokst opp med Blekkulf, skifter hårfarge flere ganger i året. Alle disse kjemikaliene skylles ut i naturen uten at de tenker på det.

De kan jo gjøre med diverse skjønnhetsprodukter det samme de gjør med merkingen av nikotin - tror du noen da hadde brydd seg? Jeg for min del er jaggu ikke sikker på at det hadde hjulpet noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...