kjellvr Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 hei, jeg vurderer å sette opp server på min gamle rig da denne faktisk var ganske god. asus p5q deluxe hovedkort, overklokka intel core 2 duo og 8gb ram av ukjent merke. fungerte ypperlig før jeg la den vekk til fordel for ny. skulle starte den opp igjen her en dag, og nada skjedde. var ikke noe liv i det hele tatt. så la jeg merke til at det lå noen jumpers på bunnen av kabinettet. så mitt spørsmål er; hvis jumperen til cpuen har falt av, kan dette føre til at pcen ikke starter, ikke poster, ingenting? og evnt, hvordan kan jeg finne ut hvor jumperene skal hen? tror ikke det står i instruksjonsbokå til hovedkortet... Kjell! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jumpere faller normalt ikke av, de sitter svært godt. Men ja, hvis noen av dem fjernes så er det sannsynlig at PC ikke fungerer. De instruksjonsbøkene for hovedkort jeg har sett pleier å beskrive jumperes plassering og funksjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå