Gå til innhold

[Løst] Kan noen måle den eksakte lengden på ASUS GTX 670 DCII?

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen som eier dette kortet (ASUS GTX 670 Direct CU II TOP, eller ikke TOP, er samme kort) kunne måle den eksakte lengden på det, inkludert kjøleren.

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har planer om å kjøpe 2 slike kort. komplett.no oppgir kortene til å være 27.2cm. Men disse målene stemmer ikke alltid.

Jeg har en liten misstanke om at kortene er bittelitt kortere. Mitt CM Storm Scout tar max 27cm. Og hvis kortene passer slipper jeg å kjøpe nytt kabinett.

Noen som har kortet, og vil måle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge ASUS selv så er kortet 27.178 CM :)

Hei, er forsåvidt klar over det :) Men er ikke alltid det stemmer på produsentenes sider heller.

Jeg så et video review av dette kortet, hvor målbåndet ble strekt utover kortet, men han oppga ikke eksakt mål. Men det jeg kunne se ut fra videoen og målbåndet så virket det som kortet var bittelitt kortere enn det som er oppgitt av ASUS.

Så hadde vært flott om noen kunne bekrefte den eksakte lengden. Jeg klarer 27cm i mitt kabinett.

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Siterer meg selv fra anandtech her....

I have measured inside my CM Storm Scout now. And depending on where the cooler from the card will hit I will have clearance, I think..

The corners of the plastic shroud are rounded, this is probably what's going to save me.

2vta9me.jpg

Where the red arrow is (Below that, in the harddrive cage itself is a little bit more space. Maybe one mm. extra), I meassured around 27.3cm from the front PCI-slots (Card is said to be 27.178cm according to ASUS). Where I have circled in red are the point sticking out the most. Probably around 27.1 or 27.2cm from the front. Here is where the card elevates from the bottom and have corners on the plastic shrouding. So I think it will fit, but it's going to be tight. I've ordered two of these cards now. Crossing my fingers.

16molw.jpg

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Ser ikke dette ut som 10.5 inches? (26.67cm), og ikke 10.7 inches (27.2cm) som ASUS selv hevder

23homyo.jpg

Her er baksiden av kortet. Som man kan se er det bare plastikken på "viftehuset" som stikker lengst bak. Får kortene til helga, så blir spennende å se....

2qtv23p.jpg

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...