Nikern Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg har nettopp satt sammen en pc'e. AMD 1800+ 512 ddr Geil 2700 ram MSI KT3 Ultra 2 Geforce mx 2 (pci) + Nettverkskort og extra usb plugger. Qtec kabinett 350 watt Men når dette er satt sammen og jeg skal starte pc'en, hører jeg cpu viften, og harddisken starte. Så bare slåes de av, de liksom bare kjører seg opp og ned. Ser strømmen på framsiden av kabinettet men ikke noe mer. Den bare slår seg av iløpet av et sekund eller noe.' Noen som har noen idee om hva problemet her kan være? Har jeg utelatt noen opplysninger? Trenger hjelp så fort som noen kan gi meg gode svar. Takk Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg har nettopp satt sammen en pc'e.AMD 1800+ 512 ddr Geil 2700 ram MSI KT3 Ultra 2 Geforce mx 2 (pci) + Nettverkskort og extra usb plugger. Qtec kabinett 350 watt Men når dette er satt sammen og jeg skal starte pc'en, hører jeg cpu viften, og harddisken starte. Så bare slåes de av, de liksom bare kjører seg opp og ned. Ser strømmen på framsiden av kabinettet men ikke noe mer. Den bare slår seg av iløpet av et sekund eller noe.' Noen som har noen idee om hva problemet her kan være? Har jeg utelatt noen opplysninger? Trenger hjelp så fort som noen kan gi meg gode svar. Takk short circuit n. A low-resistance connection established by accident or intention between two points in an electric circuit. The current tends to flow through the area of low resistance, bypassing the rest of the circuit. Sjekk følgende: 1) Kommer skruehodene som hk er festet med i kontakt med noen kretser? Sjekk NØYE. 2) Kommer duppedittene (ja hva skal man kalle dem? De man skrur inn i kabinettet, og så skrur hk-skruene inn i) i kontakt med noen kretser? 3) Har du skrudd i for mange av dingsene omtalt i #2? En venn av meg presterte dette, og fikk dermed kortslutning, som har svært like symptomer som det du omtaler. Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Ta en reset på bios og koble fra alt untatt hdisk og skjermkort går det ikke da er det muligens defekt ram , feil på cpu(ødelagt ved montering av vifte) defekt hkort eller kortslutning.Ta ut hovedkort og monter allt på nytt og bruk god tid på det.Det er som regel en ting du har oversett i farten. Lenke til kommentar
Khestrayu Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Har du sjekke innstillingene i BIOS'en. Denne kommer jo med en standard innstilling som ikke er lik den som kreves for din cpu. Gjør som noen andre her sa og resett BIOS Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hei Hadde samme problemet sjøl en gang, feilen var at kjøleren/vifta til CPU ikke var montert rett. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Vert borti noke lignande, men då var det PSU som var for liten. Prøv med en anna PSU, og skjekk om det går bedre då. Lenke til kommentar
Scoopex Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Ganske vanlig problem... 1) Ta ut alt av kabinettet for så å sette alt inn igjen 2) Vær NØYE med HK fester og skruer, IKKE for mange fester 3) Bare sett inn det mest nødvendige, dvs HK, CPU, Ram og skjermkort 4) Sjekk jumper instillingene, slik at de står i riktig posisjon for din CPU! 5) Start! Virker ikke dette... 1) Bytt minne slot 2) Test med anen minne 3) Test med anen CPU 4) Ikke funnet en feil enda, Antagelig defekt HK! Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
EC Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Noe enda rarere: dette er feil bruk av emnefelt. Det skikkelig rare er at slike tråder stenges. Utrolig rart er det at jeg nå stenger denne også! Var ikke det rart? PS: you got the message by now, right? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg