Delvis Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Har montert en SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM SATA/600 32MB Som disk nr 2. (Den andre er INTEL 330 SERIES 2.5" 120GB SSD ) --------------------------- For det første, den ser ikke sånn ut som den gjør på alle bilder( og som alle andre jeg ser også gjør) med et slik runding og det der på ene siden. På den siden har min et sånt grønt kortgreie(..?). Men det står riktig navn på den, og riktig prod. nr viser i enhetsbehandling i kontrollpanelet. Problemet er at det er eneste sted den viser. Den viser ikke i datamaskinen, får ikke tilgang til den altså. Er det noen som har mulighet forklare meg litt hva som er det gale her? Endret 10. juni 2012 av Delvis Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Skal ikke bry deg noe om hvordan den ser ut, på bildene du viser til har de tatt av lokket på toppen av disken. Er disken din formatert? Hvis ikke kan du høyreklikke på den i enhetsbehandlingen og trykke "nytt enkelt volum". Bare trykk neste gjennom hele greia som popper opp, er ikke noe viktig du trenger å konfigurere. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Skal ikke bry deg noe om hvordan den ser ut, på bildene du viser til har de tatt av lokket på toppen av disken. Er disken din formatert? Hvis ikke kan du høyreklikke på den i enhetsbehandlingen og trykke "nytt enkelt volum". Bare trykk neste gjennom hele greia som popper opp, er ikke noe viktig du trenger å konfigurere. Har ikke formatert den selv, men det står at den er "klar". Får ikke det valget "nytt enkelt volum" ved å høyreklikke på den. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Sorry, mente diskbehandlig, ikke enhetsbehandlig. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Ok, jaa.. vel. Eh..mulig jeg fant ut av det men er ikke helt sikker Den sto oppført der som "reservert systemet", og med bare noen få MB tilgjengelig Resten var "utildelt" sto det Fant ikke akkurat det valget du sa, men klikket "utvid volum", og la inn resten. Den står fortsatt som "reservert systemet"(?), men ser ut til å være tilgjengelig( kunne lagre på den) Ser det ut til å være greit, eller har jeg gjort noe ikke helt riktig? ( De 70 mb eller hva det var som sto først som "reservert systemet" ser ut til å være borte nå?) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Hehe, disken hat reservert til system, grunnen til at du ikke hadde det valget jeg oppga var fordi det allerede var formatert, men bare litt var brukt i den partisjonen. Du bare utvidet den, men den er helt vanlig. Hvis du vil endre navnet på den til noe annet kan du høyreklikke på den og trykke "formater...", der kan du endre volumnavn til det du ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå