Gå til innhold

Programere Mame Arcade Maskin

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg måtte bite i det sure eplet og spørre etter hjelp..trodde jeg var teknisk annlagt..men, var vist ikke det alikevell når det kommer til arcade maskiner.

Jeg kjøpte meg en arcade maskin i fjor høst, den fungerer tipp topp å er ikke ubrukbar i noen som helst form, men tenkte at nå i sommer ferien skulle jeg shine den opp litt og bytte litt innhold..

Når jeg da også sier bytte innhold mener jeg pc'en med mame som den kjører på. De som programerte den sist har brukt en gedigen betong blokk av en pc og putta inni der, så tenkte jeg skulle bytte til en litt lettere variant, min nå utdaterte pc.

MEN da kommer spørsmålet, har noen en link til en side på hvordan jeg

*Formaterer pc'en og bygger opp en rein mame pc som booter mame på oppstart. (da også hvordan jeg kan plassere spill osv for at alt skal komme ut riktig på skjermen)

*Får tilpasset knappene i forhold til arcade kontrollene

Å om det eventuelt er noen spesielle drivere jeg må ha for og eks kjøre pc'en via skjermen som er inni (som er en gammel rumpe skjerm)...tviler på jeg trenger noen drivere annet en rett og slett bare pluggen som allerede er i..men tenkte jeg måtte spørre just in case.

Takker for alle eventuelle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...