eriknor Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 "Min blomstereng" Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Liker at bildet viser hvor vakkert landet vårt er Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Liker at bildet viser hvor vakkert landet vårt er Er du fra Sverige? Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Liker at bildet viser hvor vakkert landet vårt er Er du fra Sverige? Hvor flott Skandinavia er ;-) Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Dette er et hyggelig bilde, med god sommerstemning. Det er dette vi lengter etter hele vinteren. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Flott sommerbilde! Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Vakkert motiv, Erik - med en flott komposisjon. Bildet virker noe flatt da det framtrer litt overeksponert slik at blomstene ikke framtrer 100% og det samme med skyene. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Vakkert motiv, Erik - med en flott komposisjon. :)Bildet virker noe flatt da det framtrer litt overeksponert slik at blomstene ikke framtrer 100% og det samme med skyene. Bildet var i utgangspunktet undereksponert, men jeg har justert eksponeringen kraftig i etterbehandling. Bildet er tatt i motlys slik at det dynamiske omfanget ble større en kameraet kunne takle. Måtte prioritere blomsterengen fremfor himmelen. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Vakkert motiv, Erik - med en flott komposisjon. :)Bildet virker noe flatt da det framtrer litt overeksponert slik at blomstene ikke framtrer 100% og det samme med skyene.Bildet var i utgangspunktet undereksponert, men jeg har justert eksponeringen kraftig i etterbehandling. Bildet er tatt i motlys slik at det dynamiske omfanget ble større en kameraet kunne takle. Måtte prioritere blomsterengen fremfor himmelen. Et tips: Det kan være lurt å spottmåle f.eks lukkertiden på det lyseste området og deretter justere ned lukkertiden med ca 2.5 EV - noe som jeg er sikker på at kamera ditt klarer - viss ikke så kan du jo prøve med 2,3 eller mindre, uten å klippe høylysene. På den måten får du eksponert mot histogrammets høyre side hvor høylysene ligger. Det er så utrolig mange flere nyanser å hente der enn i skyggeområdene Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Vakkert motiv, Erik - med en flott komposisjon. :)Bildet virker noe flatt da det framtrer litt overeksponert slik at blomstene ikke framtrer 100% og det samme med skyene.Bildet var i utgangspunktet undereksponert, men jeg har justert eksponeringen kraftig i etterbehandling. Bildet er tatt i motlys slik at det dynamiske omfanget ble større en kameraet kunne takle. Måtte prioritere blomsterengen fremfor himmelen.Et tips: Det kan være lurt å spottmåle f.eks lukkertiden på det lyseste området og deretter justere ned lukkertiden med ca 2.5 EV - noe som jeg er sikker på at kamera ditt klarer - viss ikke så kan du jo prøve med 2,3 eller mindre, uten å klippe høylysene.På den måten får du eksponert mot histogrammets høyre side hvor høylysene ligger. Det er så utrolig mange flere nyanser å hente der enn i skyggeområdene Jeg fotograferer i manuell modus, og justerer eksponeringen etter histogrammet. I dette tilfellet var det altså ikke mulig. Måtte i tilfelle gjøre en selektiv justering i etterhånd for å lysne forgrunnen, men finner det litt for omstendelig på grunn av trærne. Vanligvis tar jeg tre eksponeringer i slike tilfeller og kjører en HDR prosess. Litt lat i dette tilfellet, men som sagt, blomsterengen var prioriteten i dette tilfellet. 1 Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Hei Her har du fått til et nydelig bilde. Kompen sitter jo som den skal ogaå, samt eksponeringen er meget bra. Selv om det er delt på midten så veier det opp med hus og trær. RAK-foto Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 HeiHer har du fått til et nydelig bilde.Kompen sitter jo som den skal ogaå, samt eksponeringen er meget bra.Selv om det er delt på midten så veier det opp med hus og trær.RAK-foto Ja, midtstillingen ble et dilemma, men som du sier, jeg ønsket heller ikke å kutte toppen av trærne. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Klart fint og meget ekte.!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg