Gå til innhold

Trenger hjelp ang div programmer

Adamm

Anbefalte innlegg

Håper dette er postet i rett forum, om ikke beklager jeg det på forhånd.

Jeg har nå drevet å eksperimentert litt, noe som jeg kansje ikke burde gjort. tingen er:

Jeg hadde nesten full C: disk og ville ha noe av dette over på D:, som hadde mye ledig plass. Snakked med en venn som mente det skulle gå greit å flytte hele "programfiler" mappen over, men jeg måtte lage nye snarveier.

jeg har to programfiler-mapper. en "programfiler" og en "programfiler(x86)" det var "programfiler(x86)" jeg overførte.

jeg har windows 7 grunnen til at jeg ville ha ting over er at jeg synes pcen har blitt tregere i det siste, men på ressursovervåkning ser jeg ikke at den "sliter" på noen områder, slik som RAM, CPU o.l. synes den har blitt tregere etterhvert som C: disken har blitt mer og mer full.

Mitt problem nå er jeg her har trodd har hele mappen har blitt overført, mens det tydeligvis var noe som manglet. derfor har jeg begynt å slette innhold fra mappen på C: disken. de aller fleste programmer er ok, og jeg har gjennopprettet noen til C: fordi de tydeligvis ikke ble kopiert til D: i utgangspunktet.

nå ser jeg at denne metoden ikke akkurat var noe bra, så jeg tenkte å avinstallere enkelte programmer på anbefalt måte og installere de på D: disken istedenfor.

dette virket ikke gor google chrome,når jeg prøver å installere får jeg bare "feil 3" før instalasjonen egentlig er ferdig. andre programmer som ikke virker er f.eks. steam, og dermed alle programmene som kjører via dette.

Er det noe måte å løse dette på? ser jo det er "rester" av disse programmene andre steder, er det disse som forhindrer en instalasjon? ( feks. i appdata er en google mappe, og en i programdata) er det noe "easy fix" på dette problemet, eller å overføre ting fra C: til D: generelt? litt dumt å ha en stor D: disk uten å bruke den.

regner med det ikke er noe måte å få tilbake de filene som er slettet, de er ikke i papirkurven. viktige ting som bilder osv har jeg jo enda, hadde en løsning vært å ta ting som bilder o.l. på en ekstern harddisk og reinstallere pcen?

hvordan gjøres dette i såfall?

Håper på svar

-Adamm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Det er ikke lurt å flytte programfiler-mappa slik som du har prøvd. Årsaken er at det ligger mange systemfiler som følger med programmer som windows henviser til.

Skal du flytte denne mappen så må det gjøres FØR du begynner å installere programmer på maskinen.

Da er det greiere å installere programmene dine på D disken din manuelt hver gang du installerer.

Lenke til kommentar

ja jeg lærte dette " the hard way" har heldigvis som nevnt over, fått opprettet en del ting, fåreløpig er det bare chrome og steam som mangler ( og dermed alle spill som kjører fra steam) men har ca 30 GB som mangler har jeg regnet med fram til, for noen mapper ble suksessfullt flyttet og laget ny snarvei til.

regner med en del av disse faller innunder steamkategorien. så tiden vil vel vise hva jeg mangler.

eneste var om det er noe easy fix på dette, evt hvordan en reinstalasjon skal gjennomføres, er ikke sikker på om jeg har windows CD-en ettersom jeg har kjøpt data av et nettfirma ( ingen lokaler) er faktisk ikke sikker på om jeg fikk medsendt windows CD-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...