Gå til innhold

BK: En velorganisert lilla blomstereng

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd meg på en del lignende bilder av lange bed som ser så flotte ut i virkeligheten. men som det er vankselig å få bra på et bilde. Noe av problemet jeg har slitt med er at for å få vekk nok av ting rundt så kreves det tele, og da får jeg ikke nok dybdeskarphet. Bruker jeg vidvinkel får jeg store blomster i forgrunnen som ser fint ut, men den delen av beddet som er litt lenger unna forsvinner til "nesten ingenting" ganske fort og det blir med mye rundt - som ofte er en ulempe.

Ditt bilde har en del linjer som møtes i det fjerne og det synes jeg gjør seg, husveggen er også OK, men det som ligger på andre siden av grusveien hadde det mulignes vært bedre å fått vekk? Ser at det ikek er lett å få det vekk nå, men hvis du hadde tatt bildet ørlite lenger fra husveggen? Mer spørsmål enn forslag egentlig og jeg spent på høre om andre har noen glupe forslag her. Litt lyst?

Lenke til kommentar

Synest tekst er med og strekker tema på ein fin måte.Helt topp i mine øyne,synest hellere ikke det er så mye og si på skarpheten som du skriver,må vere litt og hente i behandling,dempe støy bare for så og kunne dra litt ekstra på skarpt.muligt eg i behandling og ville lekt litt med lys/tone/Skugge bare for og sett om det var noe og hente.

Bilde kom godt til sin rett i stort.

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. :) Kjenner meg godt igjen i det du se# beskriver som lange, vanskelige men vakre blomsterbed. Artig å høre om hva du har prøvd ut, jeg har ikke speilrefleks enda, men kommer til å notere meg alt du har sagt her bak øret til den dagen kommer og man i tillegg må finne ut av hva som er rette objektivet til det man ønsker å ta bilde av :) Ville nok gjerne kuttet bitte litt på toppen og en del på høyre side av bildet, om det hadde `tålt` det, men trøster meg med at det ligger litt læring i dette uansett :) Ser at det er litt lyst, men det kan jeg nok få gjort noe med :) Det er disse dialogene som er lærerike, så takk for alle tanker og tips :w00t:

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar

Synest tekst er med og strekker tema på ein fin måte.Helt topp i mine øyne,synest hellere ikke det er så mye og si på skarpheten som du skriver,må vere litt og hente i behandling,dempe støy bare for så og kunne dra litt ekstra på skarpt.muligt eg i behandling og ville lekt litt med lys/tone/Skugge bare for og sett om det var noe og hente.Bilde kom godt til sin rett i stort.

Takk for hyggelig kommentar, Tor r :) Skal leike meg litt med behandling og se om jeg synes jeg kommer noe bedre ut av det :)

Lenke til kommentar

Hei

Her har du fått så mange flotte kommentarer - så da må jeg bare få henge meg på og rose deg for dette.

Jeg synes absolutt versjon 1 er best - den andre ble for mørk og for konsentrerte farger.

Bra jobba dette her.

RAK-foto

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldingene som jeg har fått på bildet mitt, det setter jeg veldig stor pris på. V2 ser ikke så mørk ut for meg på min laptop skjerm her hjemme, men når jeg kom på jobb i dag morges så at den var for mørk. Enig med dere, noe midt i mellom er nok det optimale ja :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...