WonkoDent_42 Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Jeg mener et glass eller 2 er greit, så stopper man der. Det viktige er å ha måtehold, og det skjønner nok ikke de som går over grensen selv. Når der er sagt er det mange trinn fra å tidvis drikke vin til middagen og å være alkoholiker. Det er helt greit å være beruset i godt lag med voksne venner, og når man er med barn er det en annen sfære. Man drikker ikke alkohol på jobb, og man er ikke beruset sammen med barn, ting har sin plass og sin tid. 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) For min del blir det 1 akevitt og 1 øl til julematen, venter heller til de har lagt seg viss jeg skal ha mer, ellers i året blir det kun 1 øl til maten når det er mindreårige tilstede. Endret 25. desember 2012 av malmern Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Barn merker endringen utrolig fort, selv om de ikke nødvendigvis tenker over det der og da. Jeg synes det er en uting å drikke seg selv brisen med barn til stede. Om man har selskap hjemme mener jeg at minst en av foreldrene bør holde seg edru, også i tilfelle det skulle skje noe. Mulig mine erfaringer fra oppveksten har gjort meg i overkant betenkt på dette temaet, men det handler om den tryggheten man skal utstråle som forelder. Ingen barn bør se sine foreldre fulle, mener jeg. Brisen når de forstår hva alkohol gjør med en, ja, kanskje. Men full? Nei. Er man voksen nok til å få barn så er man voksen nok til å kontrollere seg selv såpass, mener nå jeg. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 ett par glass går for de fleste. Men sier seg selv at små barn ikke har godt av å se foreldrene sine drita fulle ravende rundt mens de ler Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Man skal drikke med måte og lære barna sine hvordan man skal håndtere etanolholdige drikkevarer. Man må være åpen og ærlig, man bør forklare barna at i drikken er det etanol og hva dette stoffet gjør med mennesker og hvorfor mennesker drikker det. Mener selv at man ikke bør drikke mer enn at man klarer effektivt å ta vare på seg selv og andre. Man trenger ikke å drikke noe mer eller mindre enn vanlig hvis man drikker med måte til vanlig(noe du bør). Det skader ikke å la de smake heller. Lenke til kommentar
Mahogany Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) Hele familien har alltid drukket foran barna, vi koste oss like mye vi. Ser absolutt ikke problemet med det, så lenge man drikker med måte. Smakte gjorde vi og, Bailey's er og blir en god favoritt for barna. Bomullsbarn er det mangel på i vår familie, og godt er det. Endret 22. desember 2012 av Mahogany 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Selvfølgelig er det greit å ta et glass eller to. Jeg er ikke sikker på om det er så farlig i seg selv å drikke seg litt beruset heller (da selvsagt når barna er voksne nok til å skjønne hva som foregår). Da er det et større problem hvis ungene lærer at det skal være nulltoleranse, og at det automatisk er noe galt med foreldrene deres om de er litt brisne iblant. Har bare hyggelige minner med alkoholbruk i familien, men så er foreldrene mine måteholdne også. Har aldri sett dem fulle, kanskje de var flinke med å få oss i seng før den beste børsten kom på bordet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå