Gå til innhold

[Løst] Bruke 2 forskjellige skjermkort

Genki

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Jeg har et sprøsmål angående skjermkort, akkurat nå har jeg et Gainward GeForce GTS 450 1GB PhysX og jeg tenkte å skaffe meg ett nytt kort siden dette er i svakeste laget for nyere spill. Tenkte å kjøpe meg et Gainward GeForce GTX 550Ti 1GB PhysX slik at PC'en ble noe sterkere, men vil dette fungere? Jeg har 2 skjermer og ønsker å beholde disse 2, om det ikke fungerer blir nye kort uaktuelt. Er det noen som kan fortelle om det fungerer? Hva som er positivt/negativt ved å gjøre dette, og om jeg burde kjøpe dette eller kjøpe ett annet kort som er sterkere enn disse 2 og sette inn det istedet.

Søkt litt rundt, men finner ingen konkrete svar. Noen sier det vil fungere, men ikke med 2 skjermer. Andre sier det ikke går ann å instalere 2 unlike skjermkortdrivere samtidig. Er usikker på hva som er sant.

Takker på forhånd for all hjelp :)

EDIT: Funnet ut at Komplett selger Gainward GeForce GTS 450 1GB PhysX, vil det være smartere å kjøpe dette kortet? Regner med at de kjører på samme driver slik at problemet med at 2 ulike drivere kræsjer kan bli strøket fra listen.

Endret av Genki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok gå an å kjøre de to sammen, jeg har kjørt forskjellige Nvidia kort fra forskjellige generasjoner i sammen flere gange da jeg drev aktivt med folding@home uten problemer.

Men hvis du mener å kjøre de sammen i SLI for å forbedre ytelsen så tviler jeg sterkt, da det er kort av forskjellige generasjoner. Skulle det mot formodning funke så ville 550ti kortet gire seg ned til 450 hastighet - men som sagt vil det nok ikke fungere i SLI.

To 450GTS vil fungere i SLI - hovedkortet ditt må støtte SLI da så klart.

Lenke til kommentar

Hmm, på komplett står kortene under samme navn men de ser forsjekllige ut på bildet. Da det jeg bestiller ser slik ut: http://www.komplett....aspx?sku=619139 og det jeg har i PC'n ser slik ut: http://www.komplett....aspx?sku=607452 Som du ser har de samme navn, men ser forskjellige ut, har det noe å si? Og dette med SLI, jeg finner ikke noe info om kortet som forteller om det støtter det eller ikke. Jeg har MSI 870A-G54, Socket-AM3. Men du sa noe om at 2 kort ikke ville forbedre ytelsen, Var dette kun om de var 2 ulike kort?

EDIT: Om det skulle fungere, vil en strømforsyning med 400W fungere? Eller blir det for lite?

Endret av Genki
Lenke til kommentar

Ikke noe SLi på deg nei, hovedkortet støtter bare CrossfireX (AMD skjermkort)

Skal du ha ett nytt kort i GTX 550 Ti klassen er HD 7750 og HD 7770 bedre valg fordi de har høyere ytelse, lavere strømforbruk, mindre varmeproduksjon som reduserer støy og øker muligheten for overklokking.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, takk for tipset Audun og Olestokk. For å dobbeltsjekke er det vel dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751390#extra dere snakker om. Ser ut som et rimelig kort, men det vil da fungere å kjøre dette kortet med mitt gamle og øke ytelsen? Var det slik å forstå? Eller var det slik at jeg IKKE kunne ha to kort, men burde da heller kjøpe ett nytt som er bedre. Beklager å stille så "simple" sprøsmål, men er litt usikker og har tidligere kjøpt ting uten å dobbeltsjekke for så å ikke kunne levere de tilbake fordi jeg det var min feil at jeg ikke kunne bruke varen.

Lenke til kommentar

Aha, jeg skjønner. Men du sa at jeg finner HD 7770 til under tusenlappen, isåfall skaffer jeg meg 2 av de. Hvor vil du anbefale at jeg kjøper kortene ifra?

EDIT: Kunne ikke se linken i posten, men så den da jeg gikk inn på din side og sjekket innlegget derifra. Takk :)

Endret av Genki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...