Gnurk! Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Hei skal kjøpe nytt skjermkort, dette blir min første oppgradering på min allerede 3 år gamle (billig) pc. Det skjermkortet jeg bruker nå for tiden er: GeForce GT 120 Som er fryktelig dårlig. Jeg trenger noe bra, jeg vil kunne spille best mulig spill med best mulig grafikk (ift pc'ns andre spesifikasjoner naturligvis, ikke noen vits i overinvestere). Pcn jeg kjører er en ferdigkjøpt pacard bell, med AMD Phenom 9650 Quad-Core Processor (2,3 ghz) Også har jeg 3,3 ram Bruker også denne skjermen til PC'n: http://www.webgadgetreview.com/tag/benq-vw2420h Snakket med en kompis som anbefalte meg å kjøpe et kort til 1700, som han var meget fornøyd med, men jeg følte dette var mye penger å bruke på en nokså billig pc. Da anbefalte han dette (om jeg ville ha noe billig skvip) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627480 Hva er ulempene med dette sammenlignet med dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745752 Kan forøvrig nevne at dette handler om SPILL, og jeg spiller hovedsakelig starcraft, men kunne godt tenkt meg å prøve skyrim, fallout og den type spill (diablo III og f.eks) Makset grafikk er ikke nødvendig dog. Bekymrer meg og om at det står "compatible with windows 7" jeg kjører vista, og det blir ikke nevnt :\ Pcn ift kompatbilitet er en Packard bell Imedia A6510 ncd, litt usikker på hvordan jeg skal finne ut av hovedkortets navn. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 GT120 kan godt være et lavprofil kort. De fleste kortene nå tar to spor og full profil. Har du lavprofil har du veldig få valg. Har du plass it bare et spor er utvalget litt bedre. Da kan du foreksemel se på et radeon 7750. 7850 vil nesten utlukket være holdt tilbake av prosessoren din, og er litt penger ut gjennom vinduet. Du må også finne ut hvor mye strøm strømfosyningen din kan levere. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) GT120 kan godt være et lavprofil kort. De fleste kortene nå tar to spor og full profil. Har du lavprofil har du veldig få valg. Har du plass it bare et spor er utvalget litt bedre. Da kan du foreksemel se på et radeon 7750. 7850 vil nesten utlukket være holdt tilbake av prosessoren din, og er litt penger ut gjennom vinduet. Du må også finne ut hvor mye strøm strømfosyningen din kan levere. Tusentakk for svar! Hvordan finner jeg ut om det er lavprofil? Jeg passet på da jeg kjøpte pc at det var mer enn nok strøm, tror den leverer mer enn nok* watt Endret 10. juni 2012 av [email protected] Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Kan du oppgi noe litt mer spesifikt om PCen? PB er helt forferdelige på det å oppgi specs på de eldre PCene dems. Finner bare PCer med AMD X6 prosessorer som går under det navnet, og den er ikke så forferdelig at HD 7850 er bortkastet. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 En jeg kjenner har en nesten likt speccet PC av samme merke, og der kan man ikke bytte skjermkort... Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 En jeg kjenner har en nesten likt speccet PC av samme merke, og der kan man ikke bytte skjermkort... Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Kan du oppgi noe litt mer spesifikt om PCen? PB er helt forferdelige på det å oppgi specs på de eldre PCene dems. Finner bare PCer med AMD X6 prosessorer som går under det navnet, og den er ikke så forferdelig at HD 7850 er bortkastet. TS har skrevet han har en Phenom 9650. Denne cpuen er fra medio 2008 og var da regnet som midrange. Den yter ca 30% mindre enn en Intel Q6600, ved stock speed på begge, i gaming benchmarks. http://www.tomshardw...40,2114-19.html Uansett, vil tippe det er en 200-300watt størmforsyning i maskinen, noe som helt klart utelukker 7850. edit: et rask google søk fant dette: http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad/994530-newbie-behover-hjalp-att-uppgradera-dator/ Det er en 250W PSU i maskinen. Endret 10. juni 2012 av tjbr Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 En jeg kjenner har en nesten likt speccet PC av samme merke, og der kan man ikke bytte skjermkort... Hvorfor ikke? Det går en kabel fra skjermkortet, som sitter HELT fast i hovedkortet (plastikken sitter fast.) Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) nvm Endret 10. juni 2012 av [email protected] Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg får ikke opp noen bilder... Spoiler virker ikke... Med en 250W strømforsyning i pc'n har du ganske begrenset med muligheter.. Synd at slike selskaper skal levere såpass dårlige enheter... Og det hjelper nok ikke at skjermkort er loddet fast i hovedkort heller. Beste er å bygge selv, da får man akkurat det man ønsker seg Noe å tenke på neste gang du kjøper pc. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Da jeg kjøpte den hadde jeg ikke all verdens råd dog, da var det snakk om økonomi. Kjøpte pcn for 4k i sin tid, og da var den "nokså god" ift at den kjørte absolutt alle spill jeg kunne drømme om på den tiden :9 Men jeg skal prøve å åpne kabinettet i morgen om jeg finner utstyr bare for å finne ut 100% sikkert om det ER loddet fast, tusen takk for all hjelpen alle sammen, mulig det kommer en ny tråd "hjelp meg å bygge pc" på slutten av sommeren vist jeg er virkelig uheldig nå Endret 10. juni 2012 av [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå