Hyuki Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Altså, jeg kan gjøre alt man vanligvis skulle kunne på ett nettverk - chatte, laste ned o.l men noen gangen kan jeg ikke gå på nettsider.. Det står at nettet er på, og når jeg feilsøker finner den ikke noe. Hva er problemet mitt? Dette gjelder alle nettlesere, altså. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Det tyder på at routeren er overbelastet (typisk torrentbruk eller annet som setter opp masse forbindelser). Den vil da låse seg og ikke gi DNS (oversette navn til ipadresser). En bedre router er den beste løsningen for slike problem. Lenke til kommentar
Hyuki Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Nei, det er ikke problemet, er hos en venn av meg, og hjemme forsåvidt. Og nettet funker på alle andre datamaskiner, men ikke min, nettet funker til og med på telefonen min helt fint. Jan Skrotnes - du glemte å begynne med 'Hellu.' Og jeg vil gjerne takke for dine vise ord. Endret 10. juni 2012 av Hyuki Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Du kan prøve å reparere tilkoblingen til nettverkskortet ditt med Winsockfix og deretter reboote. Når du får problemet, så skriv ipconfig /all og sjekk om DNS-adressen er OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå