karoald Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Alnes Bildet er fjernet. Beskrivelse: ................................................................................... Evalueringsnivå Visning: Jeg ønsker å vise frem mitt bilde og få hyggelige tilbakemeldinger. Jeg setter pris på om du forteller kort hva du liker med bildet. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Virke Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Et fint motiv du har funnet, men jeg savner bruken av det gyldne snitt. Du burde ha plassert horisonten på den nederste linjen i det gyldne snitt, og fyrtårnet i krysset nederst til høyre. Tillot meg også å gå gjennom noen enkle steg i Photoshop for å forsterke bildet litt i forhold til kontraster og farger. Edit: Fargene ble litt annerledes når jeg lastet bildet opp her. Rart. Endret 10. juni 2012 av ryc Lenke til kommentar
karoald Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Takker så mykje for tips--- Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Her har du funnet et fint motiv selv om blomstene ser ut til å bestå av løvetann men det er jo også blomster. Kutting: Da enga er hovedmotivet ville i motsetning til RYC ha kuttet himmelen og lagd et panorama. Det syns jeg gir bildet et 'lunere' preg men du kan jo prøve selv. Lenke til kommentar
karoald Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Har no lagt inn to nye varianter -fjerna litt av forgrunn-det andre bilde har eg fjerna litt av himmelen---så kan vi sjå------ Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Har no lagt inn to nye varianter -fjerna litt av forgrunn-det andre bilde har eg fjerna litt av himmelen---så kan vi sjå------ Valget må vel bli V2? Lenke til kommentar
karoald Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Har no lagt inn to nye varianter -fjerna litt av forgrunn-det andre bilde har eg fjerna litt av himmelen---så kan vi sjå------Valget må vel bli V2? synest sjølv V2, det vart ikkje så verst,nei Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Synest V1 ble finest og mest naturligt,V3 i komp og dybde som gjorde det litt ekstra. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Henger meg på et svar til V2,tror med litt selektiv lys i noen områder i bilde ville det hevet seg det med. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Ettersom himmelen skaper spenningen i bildet så ville jeg heller plassert horisonten i den nederste 1/3 i det gyldne snitt. Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Et flott vellbalansert bildet. Liker best versjon 3 nå som temaet er blomtereng. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Mindre himmel vil jo gi større dybde og samtidig sette fokus på blomsterenga som jo er hovedtema i dette bildet. Flott innslag med fyret! Bildet kan virke litt undereksponert. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Et vakkert bilde - fin blomstereng og fin himmel, og et pluss for fyret. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Ja, her var det mange meninger om komp og utsnitt! Jeg ser tårnet og himmelen det peker opp mot som motivet her - enga blir en flott forgrunn og dermed synes jeg det blir naturlig at den bare opptar nederste tredjedel av bildet. Stien som går som en tilnærmet diagonal gir fin dybde og dynamikk. Jeg foretrekker v1 fordi her synes jeg lyset er best, men i forhod til komp liker jeg best v2. Ellers foretrekker jeg dette motivet uten den gule ramma. V3 liker jeg slett ikke - føler at det blir veldig sammenpresset med den lave himmelen. Både v2 og 3 synes jeg også er for mørke. Den flotte enga er svært sentral og bildet passer ypperlig til temadagen! Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Her er det absolutt versjon 3 som ble den beste i mine øyne. Flott med den veien/stien innover i bildet - om bærer nesten hele komposisjonen. RAK-foto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg