appelsinbrus Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Tenkte å sandblåse litt, men det er så lite at jeg ikke gidder å kjøpe masse utstyr bare for å gjøre den lille jobben. Finnes det en sandblåsepistol som ligner på lakkeringssprøyte, altså at sanda er i en liten beholder over eller under sprøyta, som funker sånn nogen lunde? Skal bare fjerne litt rust og lakk på noen gamle metallskap. Ser at Biltema har no skrammel til 179 kr, er det greit nok for en jobb som tar et par timers arbeid? Erfaringer? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Saken fra Biltema fungerer greit til bitte små rustflekker, men skal du ta et større område må du beregne god tid. Den er ikke nevneverdig kraftig. Har brukt den selv til mindre rustflekker på en dør og et bagasjelokk. Til prisen er den "ok" Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Noen andre som er mer brukbare da? Er ikke voldsomt store flater, men noen kvadratmeter er det jo.. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg har Biltema pistolen. Den fungerer. Problemet min 2.3 kw 1 fas kompressor ikke klarer å levere nok luft. Du trenger sikkert 5-8 kw for kontinuerlig blåsing. Til et par kvm, som mindre traktorredskap duger utstyret fint. Husk også ansiktskjerm+heldekkende slipebriller, klær og hansker. Sand i muskelvev og øyner er IKKE gøy. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Til et par kvadratmeter går det nok helt fint med Biltema-pistolen Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Har også brukt Biltema-pistolen og sand fra de. Fungerer ypperlig, men du bør ha litt størrelse på kompressoren. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Fattern har en litt fancy kompressor som kosta 15k, så tror den skal levere nok luft. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå