Gå til innhold

Begynne som DJ - Hercules DJ Control AIR et godt mixebord?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har laget et par techno sanger nå og fikk lyst å begynne som DJ. Har vært tider før hvor det har virket fett å drive å mixe sanger og slikt, og David Guetta som er proff DJ ser jeg på som et fint forbilde, hehe.

Men isåfall, er det noen DJ's her som kan fortelle litt også? Hvordan fungerer det? Er det to sanger du har som du mixer sammen, er det bare til å stille på knottene og rotere på disse hjulene (ene spoler?)?

Kreves det måneder med øvelse for å få til noen bra når man mixer sanger eller etter noen timer så har du klart å mixe en god sang?

Som mixebord har jeg sett på Hercules DJ Control AIR, hva tror dere om dette mixebordet? Virker som et fint nybegynner-bord.

Hva tror dere? :)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Har selv drevet og mikset litt i Virtual DJ på skjerm, og har lenge hatt lyst å kjøre meg opp med ett ordentlig miksebord! Snakket med en DJ-kompis, og han anbefalte meg å kjøpe meg Numark Mixtrack Pro. Et godt nybegynner-miksebord med mange funksjoner og muligheter!

Jeg bruker nå denne med Traktor Pro til min macbook air, og det er helt prima! Utrolig gøy å sitte og mikse, i Traktor kan man også ta opp miksen og lagre den som wav. Man kan også laste ned forskjellige "mappings"/layouts til Mixtrack Pro som gir bordet flere forskjellige funksjoner i Traktor, jeg har f.eks. en preset som gir meg fem hotcues i stedet for eq-kill, og litt andre funksjoner.

Anbefales på det sterkeste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...