kokkelimonke Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Hei, Jeg er ute etter en device som streamer musikk over nettet. Har trålet nettet en del, men ikke fått svar på nøyaktig det jeg lurer på. Prøver derfor her med et målrettet innlegg og forhåpentligvis er det noen som har erfaringer med Squeezebox Touch spesielt eller streamingdevicer generelt. 1) Ønsker en device man kan koble til nettverket og streame musikk enkelt via stereo. Har Squeezebox Radio fra før og den fungerer bra, men den er ikke så grei å koble til stereoanlegg. 2) Devicen må være enkel å håndtere også for fruen i huset. Det vil si at det må være enkelt å lete etter låter, artister, album etc. I tillegg må det være enkelt å lage spillelister. 3) Så til "hovedpunktet". Jeg har som dere sikkert skjønner sett på Squeezebox Touch. Denne ser bra ut i utgangspunktet, men har likevel noen ankepunkter: - På min Squeezebox Radio er det ikke lett å skille mellom enkeltlåter og mapper. Det vil si at når jeg browser gjennom musikkbibilioteket mitt ligger låter og undermapper strictly alfabetisk og undermapper blir ikke highlitet på noe vis. Dette kan kanskje løses med et skin eller lignenende. Noen som har noen tips her? - Med Squeezebox sin offisielle app er det ikke veldig enkelt å lage nye spillelister. Dette er det samme på Squeezebox Touch "out of the box" virker det som. Ser for meg en mulighet for "drag and drop" av låter inn i en firkant som dermed vil utgjøre spillelisten. Finnes det noe slik? Håper noen har personlig erfaring rundt disse spørsmålene. Ønsker helst ikke svar som "prøv Sonos" osv. Hvis dette er budskapet håper jeg dette kan underbygges med litt info som gjør at det fanger oppmerksomheten min :-) Takk på forhånd!! K Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Har hatt Touch en stund selv. Den er meget lett å kople mot anlegget. Sleit å få Duet til å fungere skikkelig, men Touch var enkel. Men husk at alt er enklere med kablet nett. Å se forskjell på låter og mapper har jeg aldri hatt problemer med. Lage spillister er nok det store minuset. Driver å prøve å finne riktig avspiller for meg på soverommet om dagen, hvor jeg liker å lage spillister enkelt, hvor jeg i dag bruker en iPod. Men driver å lager hele musikk samlingen over til FLAC noe Apple ikke støtter. Kjøpte en iPod Touch for å kjøre Flac via Squeezebox avspilling der som støtter FLAC men det fungerer ikke på noen enkel måte. Men testet Twonky mediaspilleren litt. Denne støtter FLAC, men ikke via iPod Touch fordi den bruker Apples eget grunnlag for avspilling, mens SB appen bruker sin egen. Med Twonky kan man lage spillister meget enkelt. På enden av hver låt så ligger det ett + tegn, trykker man på det så legger den seg i den aktuelle spillisten. Disse kan man lagre og navngi som man vil. Så det beste er vel å finne noe som kan bruke Twonky via. Personlig så må jeg finne en måte å få Twonkyen til å spille FLAC via iPoden, eventuelt omgjøre hele samlingen på ca 800-1000 CDer fra FLAC til Apple Lossless. Men ønsker ikke å bli tvunget av Apple til å måtte bruke noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå