Gå til innhold

Pause fra trening - beholde utseendet og styrke?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har da trent vekter 4 ganger i uka med 1 cardio i uka i litt under tre måneder nå.

Må nå ta en pause fra vekttrening fordi jeg er opptatt med skole for tiden, og jeg skal reise vekk i hele sommerferien. Og jeg har heller ikke tenkt å starte med styrke igjen før om et helt år.

Er det mulig og beholde de markerte delene mine på kroppen? Har fått ganske store bryst og armer - samt litt legg og lår. Og de er nokså markerte. Så spørsmålet igjen: vil de kunne "bli" sånn, og vil jeg fortsatt være like "sterk" som da jeg trente og nå som jeg har sluttet? Vil gjerne se bra ut, om dere forstår.

Ellers så har jeg tenkt å spille litt basket for moro skyld, ca to ganger i uken etter sommerferien (ca 1 september). Om det skulle være til hjelp for infoen.

Ellers så er det bare å spøre om det er noe annet dere lurer på, som mat, aktivitet og ellers aktivhet osvosvosv.

Hva som helst, vet egentlig ikke hva som er nødvendig å ramse opp :)

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke mulig,muskler er "ferskvare".

Men holder deg i gang med aktivitet noen ganger i uka så vil du miste mindre enn en som sitter i sofaen og knasker "gull" i potetform

Hvorfor ikke bare kjøre på med noen øvelser allikevel da,tar jo ikke lang tid å gjøre noen øvelser ved hjelp av kroppsvekt og manualer.

Kjør på med noen få øvelser og høy intensitet.

Jeg kjørte på det viset da jeg hadde lite tid og overskudd pga. jobb,og klarte fint å holde formen ved like ved hjelp av økter på 30- 40 minutter 3 ganger i uka.

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

Kas stoff bruker du, at du fekk "ganske store" muskler på under 3 månad? :p

Om eg skulle tippe, så er det fette som enten la seg på, eller du fekk bort. Om du kjøprer litt styrke (2 gonger i uka, 1 time kvar gong), så vil du beholde det du har.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om eg skulle tippe, så er det fette som enten la seg på, eller du fekk bort. Om du kjøprer litt styrke (2 gonger i uka, 1 time kvar gong), så vil du beholde det du har.

Får ikke tid til styrke - iallefall ikke 1 time. Tror ikke en gang jeg brukte langt over 1 time en gang.

Altså, jeg var ganske tynn, så musklene ble ganske fort synlige, jeg brukte bare proteiner :)

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg har trent to år før det også (styrke) men fikk en skade så måtte slutte helt, da ble jeg også lat og var heller ikke aktiv. Så derfor vil jeg også prøve å beholde musklene mine som jeg har fått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...