Blondie Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Ovennevnte kamera har mistet batterideksel og har fått så mye støv og sandkorn inne i linsen at det er avgjort at det skal byttes ut. Jeg ønsker hjelp til å finne at nytt alternativ som er tilsvarende dette kameraet, men jeg er ikke overbegeistret over bildekvaliteten til Panasonic, så vurderer gjerne annet merke. Jeg synes bildene på tidligere Canon Ixus kameraer har blitt bedre. Panasonic Lumix dmc-z10 blir for stort/tungt, så ønsker fortrinnsvis samme størrelse som zx1. Må ha: - samme vidvinkel. Altså 25 mm. Tar mye gruppebilder, og mindre vidvinkel er ikke aktuelt - tilsvarende størrelse Stor zoom er ikke viktig. Ikke trykkfølsom skjerm bak. Ikke behov for gps. Helst bare en knapp å trykke på for ta bilde, og så kun evt velge blitz eller ikke selv. sdhc kort. Det er til min mor, men hun tar masse, masse bilder, så evt grei batterikapasitet og enkel å bruke. Bildekvalitet er også viktig. Som sagt er jeg ikke overbegeistret til fargene eller skarpheten på bildene til de to Panasonickameraene jeg har nevnt. Men lett kamera fordi hun tar det med seg overalt og skal ha plass i håndveske.. Lenke til kommentar
Blondie Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Helst maks pris kr 2000. Ikke over 2500, men tenker vel 1500-2000 kr hvis mulig.. Lenke til kommentar
se# Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Helst maks pris kr 2000. Ikke over 2500, men tenker vel 1500-2000 kr hvis mulig.. Det finnes jo masse å velge i, her har jeg satt opp et søk i prisguiden med makspris 2000, maks 6x zoom og største vidvinkel 20-25mm. Min erfaring med kameraer av denne typen er begrenset til litt eldre modeller så jeg kan ikke gi spesifikke råd, men jeg synes Canon, Panasonic og Sony lager mye bra. Kanskje andre har mer konkrete forslag, men får du ikke det kan du prøve å søke frem noen som ser interessante ut og så se om du finner tester på disse. Litt off topic, men personlig prøver jeg å unngå kraftig vidvinkel på gruppebilder så sant det er mulig. Helst 35mm og oppover da jeg synes selv 28mm gir mye fortegning utover mot kantene. Lenke til kommentar
Blondie Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Litt off topic, men personlig prøver jeg å unngå kraftig vidvinkel på gruppebilder så sant det er mulig. Helst 35mm og oppover da jeg synes selv 28mm gir mye fortegning utover mot kantene. Jeg støtter deg på det med vidvinkelen. Bildene blir litt rare på full vidvinkel på disse kameraene, men mamma digger at hun kan stå nærmest av alle og få hele slekta på samme bilde. Videoen på Panasonicene er bra, men det er bildene jeg ikke er så fornøyd med. Og Sony har vel fortsatt sin egen type minnekort? Greiere med mest mulig standard minnekort slik at man får tak i t overalt Lenke til kommentar
se# Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Og Sony har vel fortsatt sin egen type minnekort? Det er en stund siden Sony gikk over til SD-kort, men de kan bruke Memory Stick også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå