L4r5 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Skulle prøve å sette opp virtual box for å installere en virtuell dos-maskin for første gang. Alt virka helt fint. Trodde jeg. Plutselig oppdaget jeg at det eneste nettverket som fantes på Windows var et "ukjent" virtuelt nettverk som tilhører virtual box. Internett fungerer selvsagt ikke siden jeg ikke er koblet til noen ting annet. Prøvde først å deaktivere det virtuelle nettverket. Funka ikke. Avinstalerte Virtual box. Fungerte ikke. I enhetsbehandling finner den ikke engang det trådløse kortet mitt. Hvordan i svarte hule helvete får jeg fiksa dette? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Har du prøvd å avinstallere det virtuelle nettverkskortet i stedet for bare å deaktivere det? du sier at det ikke finnet nettverkskortene dine i device manager på host maskinen, finner du det virtuelle kortet da...uninstall. Alternativt....system restore..en dag tilbake i tid for eksempel. Endret 9. juni 2012 av dopus Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Det virtuelle nettverkskortet forsvant med virtual box. Tenkte ikke på sytem restore. Det virker som den letteste løsningen i stedet for å feilsøke i det uendelige. Tror jeg gjør det like gjerne med en gang. Takk for at du minnet meg på at jeg kunne gjøre det på den måten. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Kjære Microsoft: Hva faen er vitsen med system restore når man ikke kan bruke det? 4 systemopprettingspunkt feilet en etter en. Da jeg tilslutt fant et som fungerte (fra 31.05.) løste det ikke engang problemet. Ser ut som det kan bli reinstall her, ja. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Off da. ikke bra. Har da hatt virtuelle windows miljøer på min egen pc også. Aldri hatt slike problemer, med den Softwaren jeg brukte så kunne man switche hardware fra host os til virtuell os med en noen museklikk, funket bra når en skulle overføre filer i mellom host og virtuall (brukte bare en minnepinne), Men kan ikke huske at man kunne gjøre det med slike ting som nettverkskort.. Dette her må jo være relatert til drivere/ regestry settinger. Har du prøvd å kjøre en regestry cleaner programm??? ccleaner, regestry mechanic eller lignende. Endret 10. juni 2012 av dopus Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Gadd ikke. Mye lettere å bare reinstallere. Så forresten at det var noen som hadde hatt lignende problemer når de brukte det sammen med Windows 8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå