Gå til innhold

Kjøper en Iphone4s som er låst til Netcom. Den er brukt, kan jeg få åpnet iphonen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trur du kan betale netcom for å bli "fri", for så å gå over til telenor.. man kan vertfall betale telenor for å bli "fri" viss mobilen er bunden med abonnement for et år f. eks. Men er ikkje heilt sikker på korleis det er viss den er låst til netcom, men skulle tru det gikk an å betale seg fri på en måte ;)

Lenke til kommentar

Sikker på at den virkelig er låst?

Jeg er NetCom-kunde, og har vært det i flere år.

Mine telefoner var såvidt jeg vet ulåste.

NetCom brydde seg ikke om hva jeg gjorde med telefonene. Jeg hadde jo underskrevet at jeg skulle betale månedspris i et år, og da brydde de seg ikke om hvilken telefon jeg brukte.

 

Hvorvidt telefonen er låst eller ikke, kommer sikkert an på abbonnementet ditt.

Snakk med NetCom via chatten på nettsiden deres.

Lenke til kommentar

NetCom låser aldri telefoner, med unntak av iPhone.

 

I praksis har det ingenting å si, da man får låst opp sin iPhone hvis man kjøper telefonen med 12mnd binding fra NetCom, noe som man må gjøre uansett.

 

Ring NetCom og oppgi telefonnummer telefonen er kjøpt med og evt. imei-nummer om dette ikke har blitt registrert, så låser de opp telefonen for deg.

 

Det samme gjelder Telenor (De låser alle telefoner, men man kan låse de opp fra dag 1 så lenge man har kjøpt de med 12mnd binding).

 

Tele2 er de eneste som er ganske vrange i forhold til opplåsning av iPhone, da de har sneket inn med liten skrift i kontrakten man signerer ved kjøp at telefonen vil være låst i 12mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...