Gå til innhold

Ny utdanning, men aner ikke hva jeg skal finne på

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle høre om det var noen fornuftige tips å hente her inne.

Jeg er en mann på snart 28. Sitter med en kokkeutdanning (som jeg nå annser som ubrukelig), 10 års arbeidserfaring og meget pene attester.

Pr dags dato har jeg en vikarjobb i nordsjøen. Jobber fulle årsverk, og livet er generelt sett fett, men må si jeg sliter med å se lyset i enden av tunellen ang fast annsettelse.

Stadig vekk funderer jeg på hva jeg skal finne på, så sant jeg ikke får meg fast jobb her ute. Hva jeg skal finne på er ikke godt å si. Har ett meget bredt aspekt av innteresser, og fungerer generelt sett som en potet som får til det meste eg prøver på.

Eneste jeg har kommt frem til så langt er at det er å foretrekke å gjøre noe praktiskt (ute eller inne), og oppnå en lønn på ca 500k i året.

Alle jobb tips (gjerne med hvordan jeg går frem for å komme meg til "målet) blir godt mottatt.

På forhånd takk for alle svar:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elektriker var noe jeg vurderte i mine yngre dager. Kunne gjerne vært festligt å prøvd det ja. Komme seg ut igjen på sjøen etter endt utdanning annser jeg som særdeles vanskeligt og lite sannsynligt.

Anyway, hva er veien å gå for en voksen kar? Burde vel være muligt å slippe 2 år vgs for å så gå 2 år i lære?

Lenke til kommentar

Elektriker var noe jeg vurderte i mine yngre dager. Kunne gjerne vært festligt å prøvd det ja. Komme seg ut igjen på sjøen etter endt utdanning annser jeg som særdeles vanskeligt og lite sannsynligt.

Anyway, hva er veien å gå for en voksen kar? Burde vel være muligt å slippe 2 år vgs for å så gå 2 år i lære?

Det er det, vettu!

Du kan jobbe i 5 år som en hjelpearbeider i et elektrikerfirma / bedrift, for så å prøve deg på fagprøven.

Det er jo bare 1 år lenger enn skole + lærling.

Edit: jeg skal ikke påstå at du får noe nevneverdig lønn i disse 5 årene.

Endret av Metasenter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...