chrlod Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Hei. Har en Macbook Air (nyeste) jeg sliter med å koble til TV. Jeg har skaffet et mini-Displayport til HDMI adapter og en HDMI kabel. Jeg har koblet sammen PC-skjermer og Mac'er før, og da har bildet kommet automatisk. Det rare er: Air'en er testet på en annen TV (med samme HDMI-kabel) og der dukker bildet opp automatisk. TVen er testet med en annen (windows) PC med samme kabel, som gir bilde på TVen. Mini-Displayport til HDMI adapteret er testet i butikken hvor det ble kjøpt og fungerer. Jeg er rimelig fersk på Mac og OSX, så eneste logiske forklaringen jeg kan finne er at OSX ikke autodetekter den ene TVen. Når jeg trykker "finn skjermer" skjer det ingenting. Er det noen måte å tvinge skjermutgangen på Macen til å være aktiv? Andre ting jeg kan prøve? Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Hei! Velkommen over på Mac sida - håper du vart like glad i Macen din som eg er blitt i min Første bod for å koble maskina til fjernsynet er å opne systemval og sjå på skjerminnstillingane. Klikk på Eplemenyen () og vel Systemvalg. Vel så "Skjermer". Nederst til høgre i vindauget er det ein knapp det står "Finn skjermer" på. Prøv å sjå kva som skjer då. Neste steg kan vere å huke av "Vis skjermer i menylinjen" (kjem heilt øverst i menylinja - til høgre den óg). Då har du lett åtgong til å skifte innstillingar/oppløsning. Det kan vere noko så enkelt som at du sender for høg oppløysing, og at TV'en ikkje støtter det (type 1080 på ein 720 skjerm som ikkje kan nedskalere automagisk) Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Er veldig fornøyd med Mac'en, ja. Jeg har allerede vert inne i "skjermer", og "finn skjermer" finner ikke TVen. Den finner som sakt min ene TV. TVen jeg ikke får til å koble Mac'en på er en helt ny Sony TV som er FHD (1080p), så oppløsning skal ikke være noe problem. Som nevnt fungerer Sony'en når jeg kobler en annen PC på. Det er det jeg synes er så rart. Det virker som om Air'en ikke gjenkjenner Sony'en som en TV/skjerm og derfor ikke aktiverer skjermutgangen. Det er den eneste logiske forklaringen jeg kan komme på. Så jeg må prøve å manuelt tvinge skjermutgangen til å være aktiv, men så er problemet at jeg ikke aner hvordan det gjøres. Ellers kan det jo være andre ting dere som er litt mer kjent med Mac vet om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå