Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Velkommen, Hvilken TP-Link nettverks adapter er best? Det som er viktig er god rekkevidde. Tråden begrenses til TP-Link, ettersom den lokale elektrobutikken (i Tyrkia) kun selger originale produkter fra TP-Link, mens resten er kinesisk kopi. Søker alle innspill Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Adapter er jo mottaker, og har ikke noe med rekkevidde å gjøre. Foretrekekr usb varianetene, som disse: http://www.tp-link.com/en/products/?categoryid=212 Skal du ha rekkevidde så snakker du kanskej om en router???? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Jeg har god erfaring med USB variantene med eksterne antenner - vil du ha bedre rekkevidde er det bare å sette på ei bedre antenne®, alle TP-Link enheter jeg har sett bruker Atheros chipsett og er derfor vanligvis svært godt støttet i Linux også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Nettverks adapter med ekstern antenne har rekkevidde. Vi har ikke Internett her i Tyrkia, og må derfor koble til andre nettverk med tillatelse. Ved å bruke en god nettverks adapter med god rekkevidde, da kan en peile inn flere nettverk, eller få bedre forbindelse til eksisterende nettverk. Jeg kan se at noen av nettverks adaptere hos TP-Link har gjerne 3dbi (desibel), mens andre har 5dbi, har dette noe med styrken på antennen som gir god rekkevidde? Jeg har forsøkt litt av hvert her, den ene kunne ta inn nettverk på 1000 meter, sto det på eska, men i realiteten mindre, men den hadde likevel enorm rekkevidde. Problemet var at den hadde dårlig forbindelse til maskinen, derfor ble den returnert. Det var en Inca antenne, som er en Tyrkisk/Kinesisk kopi av TP-Link TL-WN7200ND. Nå har jeg TP-Link TL-WN822N den har ikke i nærheten av den rekkevidden som Inca hadde, men er mye mer stabil, og detter ikke ut. Jeg skal beholde den, og bruke den i Norge. Men jeg er nå ute etter enda en som har bedre rekkevidde som kan brukes i Tyrkia. Edit: Har skaffet TP-Link TL-WN7200ND, fordi den har bedre rekkevidde. Den har 5dbi, og har mulighet for å skifte antenne til en annen antenne med høyere dbi verdi. Tråd løst. Endret 10. juni 2012 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå