Gå til innhold

tyveri av postoppkrav-pakke

Anbefalte innlegg

Blås i det og bestill på nytt, lite å gjøre med det.

Minner meg om en gang jeg var på posten å henta en pakke, men det var noe rart med den...Den var lett og myk og jeg hadde bestillt rimelig mye stash, vannpumpe og masse kjøle komponenter, vanntank osv.

Halvveis hjemme stoppa jeg og kikka på undrende på pakken, la liksom merke til det da hehe, hadde det så travelt med å komme meg hjem å pakke opp stashet at jeg bare stressa avgårde...På pakkelappen sto det Kari ettellerannet og helt feil adresse og ingenting stemte, men pakkenummeret var utrolig nært...

Sist jeg sjekka så var det Knut det stod på sertvikatet mitt og ikke Kari :roll: så jeg stressa tilbake og lurte på om det ikke var en pakke der som det sto knut på istedenfor og joda, den var der enda den så jeg fikk den rette og happy ending. Kunne sikkert fått meg no sexy dame undertøy eller no isteden, men valgte å ta min pakke isteden :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en bra historie fra QXL også:

Solgte minidisken min til en fyr og sendte den med oppkrav. Før den hadde kommet frem (sjekket med sporing) fikk jeg sinte mail fra fyren om at jeg hadde sent ham en eldre modell enn den jeg annonserte (han sendte meg bilder og greier av en helt annen minidisk). Fyren mente han skulle ha pengene tilbake (som jeg aldri hadde fått på min konto) og truet med politiet og greier...

Fikk stoppet kjeften på han til slutt, og minidisken kom i retur fra posten en stund senere..

Snakk om desperat forsøk!

Men denne historien tar kaka...

Lenke til kommentar
Jeg har en teori...

Noen tar oppkravs lappen din, uvitende om at han må betale for pakken. Han drar på posten for å hente den ut, når han oppdager at han må betale for pakken, får han panikk for at postmannen skal få mistanker om at det er "ugler i mosen". Drar fram minibankkortet med de dyrbare pengene han har tjent på sommerjobben, betaler og småjogger rødmende ut.

:yes::yes:

Høres faktisk, og merkelig nok ut som en sannsynlig forklaring, men damn han må føle seg dum da... :lol:

Lenke til kommentar

Tviler litt på at en som stjeler en post-hentelapp bare betaler og later som ingenting når det plutselig koster penger... høres ikke så sannsynlig ut etter min mening...

Men, jeg er ikke den som blir overrasket hvis så er tilfelle...hele historien er jo sprø. Utrolig hva folk finner på

Lenke til kommentar

Kom akkurat hjem i fra jobb og tenkte jeg skulle gjøre litt research på om dette rett og slett kunne være et hendelig uhell fra posten sin side.

Gjorde et søk på kvasir sin telefonkatalog og fant til min store overraskelse en kar med nesten samme navn som meg og som bor tre hus lengre ned i gata, noe som vil kunne forklare hvordan hentelappen har kommet feil. Noe som i tillegg heller imot at det kan være denne personen er at hentelappen var signert med "mitt" navn pluss et mellomnavn som begynner på E, og mitt navnebror nedi gata har et mellomnavn som begynner på E. Dette er kanskje en smule farfetched (kan ha noe med nattarbeid å gjøre) og det forklarer uansett ikke hvorfor noen vil hoste opp 2000kr for en ukjent pakke, men jeg syntes det er verdt et forsøk.

Skal prøve å finne ut nærmere i morgen.

Lenke til kommentar
Tviler litt på at en som stjeler en post-hentelapp bare betaler og later som ingenting når det plutselig koster penger... høres ikke så sannsynlig ut etter min mening...

Men, jeg er ikke den som blir overrasket hvis så er tilfelle...hele historien er jo sprø. Utrolig hva folk finner på

Når ble bermen rasjonelle? Tenk på det... :lol:

DrErling

Lenke til kommentar

For din egen sikkerhets skyld. Du har vel ikke mistet pengeboka eller noe sånt tidligere. Ikke at jeg tror Per Parker (for de som vet hvem det er) trenger datautstyr, men et stjålet kort med tilhørende kode i feil hender vil jo ikke påføre noen andre enn kortinnehaver tap.. Innholdet i pakken kan jo selges vet du.. Selv om det mest naturlige ville vært å dratt i en minibank og tømt den... sjekk kontofonen..

Og når det gjelder posten, så har jeg to ganger opplevd at personen i skranken har holdt på å gi meg pakken uten å kreve oppkrav..... Ærlig som jeg er sier jeg ifra. Kravet ville jo kommet i ettertid uansett.

Lenke til kommentar
Kom akkurat hjem i fra jobb og tenkte jeg skulle gjøre litt research på om dette rett og slett kunne være et hendelig uhell fra posten sin side.

Gjorde et søk på kvasir sin telefonkatalog og fant til min store overraskelse en kar med nesten samme navn som meg og som bor tre hus lengre ned i gata, noe som vil kunne forklare hvordan hentelappen har kommet feil. Noe som i tillegg heller imot at det kan være denne personen er at hentelappen var signert med "mitt" navn pluss et mellomnavn som begynner på E, og mitt navnebror nedi gata har et mellomnavn som begynner på E. Dette er kanskje en smule farfetched (kan ha noe med nattarbeid å gjøre) og det forklarer uansett ikke hvorfor noen vil hoste opp 2000kr for en ukjent pakke, men jeg syntes det er verdt et forsøk.

Skal prøve å finne ut nærmere i morgen.

herregud.. En ting er sikkert at dette bare tull. INGEN VIL BETALE 2000kr FOR EN PAKKE SOM DE IKKE VET HVA ER INNI.

Dette må være en feil hos posten eller at du e bare full av dritt.

Uansett så virker det som du har litt problemer siden du stresser sånn for å finne det ut, SKAFF deg ett liv og kjøp nytt!

Lenke til kommentar
Jeg tror Posten her har gjort en feil.

De har levert hentelappen din i en annen persons postkasse. Kanskje denne personen ventet på en pakke på rundt 2000 kroner, mest sannsynlig ikke fra Microplex, men sjekket ikke avsender og mottakernavn. Vedkommende rushet bare til posten for å hente pakken, og ble lang i maska når han åpnet den opp?

Bare ett forslag, for ingen henter en pakke på Posten og betaler 2000 kroner for noe de ikke har peil på hva er. Har de stjålet bankkort, vet jeg om mange andre og bedre anvendelsesmåter, for eksempel kjøpe noe dyrt i en butikk. Da vet man ivertfall hva man får, og vanligvis blir man ikke overvåket av kameraer i butikker. Ikke i samme utstrekning som på Posten ivertfall.

Er ganske enig i denne teorien. Jobber selv i post i butikk, men har aldri opplevd at noe lignende har skjedd. Men at det er mulig overasker meg ikke. Tror det er mange som ikke ser nøye på hentelappene for når de kommer for å hente pakken spør de gjerne "hvor kommer den fra" og mange lurer også på hva det er de hatt fått.

Men dersom underskriften på hentelappen er en forfalskning av ditt navn faller jo denne teorien i grus.

Lenke til kommentar

Kan det være slikt at posten sendte ut en ny hentelapp til pakken fordi du ventet med å hente den, og denne kom til han andre. Hvis navnene var ganske like kan det jo være at han har skrevet under med sitt navn. Det kan jo være han ventet etn pakke eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...