Gå til innhold

tyveri av postoppkrav-pakke

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt så gir posten her i byen seg blanke i hvem som henter en pakke med postoppkrav, har aldri blitt spurt om legg.

Angående video-overvåkninga så virket det ihvertfall på hun som ekspederte meg at jeg skulle få se hvem som hadde hentet pakken. Kan være de mente at de ville utlevere bilde til politiet hvis jeg anmelder saken, selv om jeg ikke forsto det sånn.

Når det kommer til om vedkommende som hente pakken har gjort noe straffbart så er det å skrive under med andres navn et brudd på Straffeloven §180, slik jeg forstår den. Jeg har kanskje ikke tapt så mye på dette (bare litt skuffet), men hevngjerrig, det er jeg :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk du se at noen hadde forfalsket underskriften din? Altså er du sikker på at noen har vært der for å hente DIN pakke?

Det kan jo som nevnt være at posten har levert ut feil pakke, og siden vedkommede som hentet pakken (i tro om at det var hans pakke) har betalt og alt. Da vil det vel stå oppført hos dem at din pakke er hentet og betalt (selv om det egentlig ikke var din pakke som ble betalt).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Fikk du se at noen hadde forfalsket underskriften din? Altså er du sikker på at noen har vært der for å hente DIN pakke?

Det kan jo som nevnt være at posten har levert ut feil pakke, og siden vedkommede som hentet pakken (i tro om at det var hans pakke) har betalt og alt. Da vil det vel stå oppført hos dem at din pakke er hentet og betalt (selv om det egentlig ikke var din pakke som ble betalt).

pakkene er godt merket slik at personen som får pakken oppdager nok med en gang at det er noe som ikke stemmer, synes ikke det virker helt logisk at det er det som har skjedd, but who knows.

Lenke til kommentar

Jeg tror Posten her har gjort en feil.

De har levert hentelappen din i en annen persons postkasse. Kanskje denne personen ventet på en pakke på rundt 2000 kroner, mest sannsynlig ikke fra Microplex, men sjekket ikke avsender og mottakernavn. Vedkommende rushet bare til posten for å hente pakken, og ble lang i maska når han åpnet den opp?

Bare ett forslag, for ingen henter en pakke på Posten og betaler 2000 kroner for noe de ikke har peil på hva er. Har de stjålet bankkort, vet jeg om mange andre og bedre anvendelsesmåter, for eksempel kjøpe noe dyrt i en butikk. Da vet man ivertfall hva man får, og vanligvis blir man ikke overvåket av kameraer i butikker. Ikke i samme utstrekning som på Posten ivertfall.

Lenke til kommentar

De har levert hentelappen din i en annen persons postkasse. Kanskje denne personen ventet på en pakke på rundt 2000 kroner, mest sannsynlig ikke fra Microplex, men sjekket ikke avsender og mottakernavn. Vedkommende rushet bare til posten for å hente pakken, og ble lang i maska når han åpnet den opp?

Bare ett forslag, for ingen henter en pakke på Posten og betaler 2000 kroner for noe de ikke har peil på hva er. Har de stjålet bankkort, vet jeg om mange andre og bedre anvendelsesmåter, for eksempel kjøpe noe dyrt i en butikk. Da vet man ivertfall hva man får, og vanligvis blir man ikke overvåket av kameraer i butikker. Ikke i samme utstrekning som på Posten ivertfall.

Litt motsigelser i argumentene mine her nå men...

Hvem i hule er såååå tette at de greier å totalt overse at det ikke er hans navn som står på lappen...

Kanskje noen som er så tette at de betaler for en pakke en annen skal ha, og går...

Lenke til kommentar

Hvem i hule er såååå tette at de greier å totalt overse at det ikke er hans navn som står på lappen...

Kanskje noen som er så tette at de betaler for en pakke en annen skal ha, og går...

Ser det ikke som direkte sannsynlig selv, men jeg synes enkelte andre forklaringer er mer usannsynlig, som at en person betaler 2000 for noe han ikke vet hva er engang.

Lenke til kommentar
Hmmm, var en som banket på døren min i dag og lurte på om jeg var intressert i en 350w fortron/source strømforsyning, skulle å få en frukt karamell hvis jeg slo til med en gang...

Den var fin :D .

Det er utrolig hva du kan se på overvåknings kamera filmer... Vi hadde en skikkelig lur innbruds tyv på en butikk med itv og han så rett på kamra og studerte det får han bestemt snudde det mot veggen, politiet så med engan hve det var og pågrep fyren 8)

Lenke til kommentar

Men hadde ikke du fått sett underskriften til personen som hentet pakken og det var en forfalskning av din underskrift? I så fall er må jo vedkommende som hentet pakken ha sett hvilket navn som stod som mottaker av pakken.

Lenke til kommentar

Jeg har en teori...

Noen tar oppkravs lappen din, uvitende om at han må betale for pakken. Han drar på posten for å hente den ut, når han oppdager at han må betale for pakken, får han panikk for at postmannen skal få mistanker om at det er "ugler i mosen". Drar fram minibankkortet med de dyrbare pengene han har tjent på sommerjobben, betaler og småjogger rødmende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...