Gå til innhold

Flere vannkjølere!

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe vannkjøling..;

Jeg synes utstyret/designet på koolance kabinettet er så fett at'e jeg nesten må ha det istedetfor The genesis vannkjølings sett.

Jeg skal kjøle ned både hk, cpy, gfx og hdd med vann, kan jeg da kanskje skifte ut 1 eller 2 av pumpene i koolance til en sånn som står i "the genesis vannkjølings sett" ?

Eller vil det kanskje hjelpe med en ekstra radiator? noe som ikke vil være så tøfft som en ekstra (stor) pumpe:)

Skal overklokke gfx og cpu sånn passelig, og vil ha det på den tryggeste måten, koolance har jo 2 pumper, noe som opprettholder vann trykket om den ene pumpa går..:>

Forslag? vil det gå med ekstra pumpe/bytte ut den ene pumpa på koolance??

Hvis man skal sette større pumpe på den, trenger man kanskje en ekstra/en ny variator for å nå å kjøle ned vannet før det har gått gjennom alle rørene, vil vel få en helvettes fart...!!:)

Kreativ respons snart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den blokka som følger med toweret kan bare føre 100w varme vekk frå prosessor, men ein kjøper den andre blokke til koolance så kan den ta vekk hele 200w med varme, og det skal vel gå på eit 156w element.

men eg trur ikkje ein får kjøpt det her i norge :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den imponerer ikke meg så mye. Kun 18 ampere @ 12v. Da ville jeg heller spart litt penger og gått for Enermax sin 350W som drar 17 ampere @ 12v og koster betydelig mindre.

18amp 12v skulle holde for de fleste...(dersom du ikke har pelt..)

Men 220watt komb. og 42amp +5v er imponerende..

Enermax er dessuten skrytt opp i skyene pga. +12v linjen. Men +5v linjen er ikke bra..

Mvh

AK

[ Denne Melding var redigert av: anbjornk på 2002-02-10 15:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Men 220watt komb. og 42amp +5v er imponerende..

Enermax er dessuten skrytt opp i skyene pga. +12v linjen. Men +5v linjen er ikke bra..

Mvh

AK

[ Denne Melding var redigert av: anbjornk på 2002-02-10 15:48 ]

Tja så spørs det hva man har tenkt å bruke strømforsyningen sin til da... Tror det er ganske meningsløst å kjøre 5V på et peltier element som har maks effektivitet ved 12.5... så det er jo behovet som styrer hva slags strømforsyning som er best for den enkelte bruker :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Tja så spørs det hva man har tenkt å bruke strømforsyningen sin til da... Tror det er ganske meningsløst å kjøre 5V på et peltier element som har maks effektivitet ved 12.5... så det er jo behovet som styrer hva slags strømforsyning som er best for den enkelte bruker

Enig..!!

Men det er VELDIG viktig å ha bra +5v dersom en skal overklokke..:smile:

Mvh

AK

Lenke til kommentar

Jamen, hva med de forslagene om å skifte ut en av pumpene på koolance pc02 til AquaVia pumpe (2280l/time, tilsvarende Eheim1060),

den koster "bare" 700kr, vil blokka/slangene/radiatoren tåle dette? eventuelt 2? eller bør jeg ha ny blokk også da?

og iom den blokka som følger med bare kjøler 100w, trenger jeg vel uansett større/bedre..

når jeg skal overklokke / kjøle så mye rart osv med vannpumpe osv, trenger jeg ikke mere en 350w enermax?

gjør ikke de 70w'ene ekstra fra 420w'en noe effekt?

Kom igjen nå, vise menn!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...