Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slim/blod i avføring

Anonym143

Anbefalte innlegg

Svak lukkemuskel mellom spiserøret og magesekken, så magesyre har etset spiserøret og det har ført til en betennelse. Går nå på medisiner som gjør at jeg ikke får sure oppstøt overhode, og er veeeeldig fornøyd så langt :D

Så langt har man altså ikke funnet noen sykdomsgrunn til hard avføring hos meg, og de dagene jeg er flink til å spise ofte og mye så er alt såå mye bedre. Har lagt på meg noen få kilo, men det gjør ingenting i forhold til det å sitte på do i en time og prøve å få tømt seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært plaget med hard mage/forstoppelse i mange år. De siste årene har jeg hatt noe slim, i/på avføringen eller bare slim. Min allmenntilstand er stort sett ok, og alle blodprøver er normale (bortsett fra litt forhøyet nivå av B12), men de siste par månedene har jeg følt på meg at noe har vært galt. Jeg har aldri tenkt på å se etter blod i verken avføringen eller i slimet, men i dag så jeg spor av friskt rødt blod i slimet. Jeg er 31 år gammel, sånn sett ung ifht. risiko for kreft i tarmen, men har et søskenbarn som fikk påvist tykktarmskreft ved 30 års alder.

Noen erfaringer?

Har søskenbarnet ditt vært til gentesting? Hvis ikke ville jeg snakket med han/hun og fått legen til søskenbarnet ditt sende henvisning til genetikkavdelingen på ditt nærmeste sykehus. Hvis det blir påvist genfeil kan du også testes å se om du har samme gen.

Har du fått testet om du har noen matallergier/intolleranse? Få tatt en blodprøve på antistoff for gluten(cøliaki) og fult matpanel på melk, egg osv. Symptomer på cøliaki er mageproblemer, diare, forstoppelse, oppblåsthet, luft og blant annet slim i avføringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...