Pallantir Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 (endret) Jo, visst vet vi om sjåførens sannsynlige hastighet. Problemet er at fysikk ikke er mitt sterke fag, så jeg ville tatt det på instinktet. Men noen realfagseksperter kan nok beregne (selvsagt bare gjennomsnittlig siden akselerasjon ikke er en jevn kurve) hvor høy hastighet den betongbilen ville kommet opp i etter ca. 20 meter hvis utgangshastigheten er 20 km/t og det tar 20 sekunder fra 0-60 (igjen er jeg langt over på den veldig skråsikre siden med det, jeg tviler sterkt på at den betongbilen ville klart en sånn akselerasjon, for ikke å snakke om en sånn sving i 20). Jeg har for øvrig, som nevnt over, stoppet en turbuss i en noe lignende situasjon, og det var på motorsykkel. Teller det? Uansett vil man med alle sikkerhetsmarginer på maks fremdeles hatt veldig god tid til å stille seg over i hans kjørefelt med bilen og tute og blinke, samme hva du prøver å kverulere det til. Edit: Simultanposting er nesten like kult som synkronsvømming! Det overstående var selvsagt til Holyashell. Endret 12. juni 2012 av Pallantir 1 Lenke til kommentar
Holyashell Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Uansett vil man med alle sikkerhetsmarginer på maks fremdeles hatt veldig god tid til å stille seg over i hans kjørefelt med bilen og tute og blinke, samme hva du prøver å kverulere det til. Der får vi være uenige. En lastebil har motor nok til å komme opp i 50 km/t relativt kjapt. Du synes jeg kverulerer, jeg synes du trekker forhastede slutninger basert på det du mener er sannsynlig. Jeg mener disse sannsynlighetene ikke nødvendigvis er så sannsynlige. For all del, å få stanset betongbilen hadde vært mye bedre enn å ta et bilde. Å stoppe i egen kjørebane ser jeg på som mye tryggere, forutsatt at ingen rumpesniffere ligger rett bak. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Da gir vi oss med det, tenker jeg. Vi er iallfall enige om å stoppe ham, men har ulike metoder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå