larsenb Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Hei! Før pinse satte jeg bilen inn på en stasjon og fikk fylt opp A/C da den ikke virket. Det ble fylt 550 gr. på systemet (A/C virket) Etter pinse hadde jeg bilen inne på service hos merkeverksted, og de påsto på verkstedet at anlegget var tomt (etter 4 dager). Da jeg hentet bilen virket ikke A/C. Satte bilen inn på merkeverkstedet igjen og de trykktestet og fant ingen feil eller lekkasje på anlegget og fylte 400 gr på systemet. Er det noen som kan tenke seg hva som har hent? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Antakelig har du en lekkasje som de ikke klarte å finne med trykktesten (noe som virker merkelig med en så stor lekkasje). Neste gang kan du få fylt anlegget med gass tilsatt sporstoff som vil vise hvor det lekker. Ole Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Hvilken bil har du? Opplevde det samme på en Skoda Octavia, gikk tom på 2-3 dager, så ble trykkbryter byttet, men det tok kun 1mnd så var anlegget tomt igjen. Endret 11. juni 2012 av trra Lenke til kommentar
larsenb Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Takker for svar. Reiste på ferie og en uke etter at verkstedet hadde testet, tilsatt sporingsmiddel og et stoff som skulle tette pakninger var det tomt igjen. Gikk tilbake til verkstedet, som konstanterte at registeret hadde en lekasje. De skiftet registeret og fylt opp for egen regning. Nå har det holdt tett. Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Hvilken bil har du? km,stand, motor osv? Greit å vite for de med samme bil. Endret 7. august 2012 av trra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Jeg hadde samme problem, MB B180CDI, 2008. Våren 2011 merket jeg at A/C ikke kjølte, og satte den inn på merkeversted. De fant ikke lekkasjen, og fylte opp med gass med sporstoff, og etter et par uker var det like varmt i bilen. Det viste seg at lekkasjen var i kondensatoren her. Jeg oppfattet at flere MB-modeller har kondensatoren montert slik at det er mer utsatt enn det er på andre biler. Edit: Korrigert beskrivelse til kondensator (fra register) Endret 7. august 2012 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Zanta, Hvor er det plassert på modellen du nevner? Sliter med samme(null kald luft), men på en Octavia. Endret 7. august 2012 av trra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg satte den som sagt inn på merkeverksted, lekkasjen her var i kondensatoren, ikke registeret (se edit over). Denne sitter enten ved siden av eller under bilens radiator, og er dermed utsatt for salt og slaps om vinteren (mer på MB enn andre, etter som jeg forstod). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå