rillto Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Jeg har i alle år brukt kanal 13 på min ruter og hatt gode hastigheter på nettverket. I fjor fikk jeg en ny pc ( HP Probook 4520s) og denne hadde bare 12 kanaler på nettverkskortet. Jeg satte derfor ruteren på automatisk kanalvalg. Når jeg overfører store datamengder synker hastigheten fra 150 mb til 1,5 mb og det tar flere timer å overføre et par album med musikk. Før lå hastigheten på 280 mb ( min gamle pc) og det tok meg knappt et par minutter å flytte den samme musikken. Er det mulig å bytte nettverkskort i min HP maskin til et som støtter 13 kanaler og 300 mb? Eller må jeg fortsatt lete meg i hjel etter en kanal med lite støy på? Problemet mitt er at jeg bor rett ved en skole og de skrur av nettverket etter skoletid. Dvs at mine naboers innflytelse på mitt nettverk endrer seg i løpet av døgnet. Endret 9. juni 2012 av rillto Lenke til kommentar
rillto Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Nå ble jeg litt forvirret her. I følge HP skal mitt nettverkskort som heter Intel Centrino N6200 støtte a/b/g/n men hva er da vitsen med å begrense N hastigheten til 150mb? Noen som har prøvd dette kortet på 5 ghz og vet hva hastigheten er? Kanskje det er på tide å pensjonere min gamle DLink 655 ruter til fordel for en ny med 5 ghz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå