Gå til innhold

Creative lanserer Audigy 2 ZS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil disse være med i testen "High End lydkort", som jeg tipper kommer nå om en stund? ;)

 

den tror jeg ikke kommer, virker ikke som om hw har skikkelig utstyr å teste med. Så langt har anlegget vært et møkka anlegg.

 

forrige test gadd jeg ikke lese en gang. Så litt på den, ingenting om CPU usage osv. Ta en titt på hardocp og mini-itx.com. Der er det skikkelige tester ;) (les: onboard lydkort er alt jeg har sett test av, men man burde teste disse på samme måte)

 

Man MÅ LÅNE ET HIGH END ANLEGG for at disse kortene skal få en brukbar test. - Og det koster penger?

Lenke til kommentar
Vil disse være med i testen "High End lydkort", som jeg tipper kommer nå om en stund? ;)

 

den tror jeg ikke kommer, virker ikke som om hw har skikkelig utstyr å teste med. Så langt har anlegget vært et møkka anlegg.

 

forrige test gadd jeg ikke lese en gang. Så litt på den, ingenting om CPU usage osv. Ta en titt på hardocp og mini-itx.com. Der er det skikkelige tester ;) (les: onboard lydkort er alt jeg har sett test av, men man burde teste disse på samme måte)

 

Man MÅ LÅNE ET HIGH END ANLEGG for at disse kortene skal få en brukbar test. - Og det koster penger?

 

Jeg mener nå at pc lydkort burde testes på pc høytalere, og da er det vel ikke så mange og velge mellom blant de beste?

 

Selvfølgelig må man teste på stereo/hjemmekinoanlegg også, men til dvd, cd osv fins det mye bedre stand-alone løsninger

Lenke til kommentar
et annet spm som for noen kan virke dumt: hvor hører den 7 høytaleren til?

 

6.1 er jo :  1 i senter frem

                1 i senter bak

                1 sub

                2 foran h/v

                2 bak h/v

 

er den siste over eller blir det under eller over? :p  

(ville vært kult da, dekt med høytalere :lol:  :woot: )

 

Mitt surroundanlegg har tre høgtalere foran og to bak (på siden). Så jeg kan høre rikosjettene fra kulene hvisle rundt i rommet når de bommer.. :o

På "Deerhunter" kan jeg oppleve en krypende følelse av noe bak.... og da... må man vere klar til å skyte fra hoften når man snurrer rundt... :D

 

Hvis man bruker små høgtalere er det ønskelig med en (stor)sub.basshøgtaler for å formidle basslyder.

Basslyder er lite retningsgivende, så en slik kan plasseres hvorsomhelst.

Putt den under senga du :D Dette MÅ du bare ha.

Lenke til kommentar

Jeg har kanskje ikke så mye å fare med men, jeg har alltid hat problem med Creative sine produkter. Jeg har hatt flere lydkort det siste Audigy, men som jeg nå har arkivert i hylla for ubrukelig. Det som er problemet mitt er Driverne til dette lydkortet og ATI sine skjermkortet, disse skaper alltid konflikt. Har prøvd det meste. :shrug:

Lenke til kommentar

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1156631#1156631

:shrug:

............

 

Da jeg brukte Soundblaster på Kt7 og Kg7 var tricket å disable alle porter som ikke var i bruk.........så flytte på kortet i slottene til det fikk en ok IRQ.

Så var jeg nøye med installeringen fra CD, og la oppgraderingene oppå denne. Der var også en hake under enhetsbehandlinglydsoundblaster som måtte på.

Nå med ACPI WindowsXP har jeg 22 IRQ, og bruker innebygd lyd i Abit NF7-s. Det forenkler saken..

Men jeg har noen kompiser som plages........men de har ikke tid heller... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...