Gå til innhold

Hvilket kamera?

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pen uten tvil, de 2 andre har Donald ™ sensor og låst til fastobjektiv.

Har utelukket Fujifilm, men jeg liker at Nikon har søker. Lurer litt på om det ikke er knotete å ta bilder uten å ha søker å se gjennom..? Det er ikke så viktig for meg å kunne bytte objektiver egentlig, så er PEN kameraet generelt bedre enn nikon, eller ligger de på samme linje?

Lenke til kommentar

Jeg bruker Nikon til alt av mennesker, litt uvant noen ganger å se i en søker i Pen modellen, men er kun tilvenning. Bildekvaliteten til Olympus er veldig bra og det at du kan bytte objektiver hvis det er noe du ser som ett poeng selvsagt er største styrken sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Nikon til alt av mennesker, litt uvant noen ganger å se i en søker i Pen modellen, men er kun tilvenning. Bildekvaliteten til Olympus er veldig bra og det at du kan bytte objektiver hvis det er noe du ser som ett poeng selvsagt er største styrken sånn jeg ser det.

Okei. Jeg får dra på elkjøp og se om de har begge kameraene og prøve dem litt. Jeg er en egentlig en nikon person, så heller litt mot den, men PEN fristet også veldig. Aller helst vil jeg ha Nikon 1, men de har ikke en gang vridbar skjerm så den ser jeg på som håpløs.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Nikon siden 1985, men Nikon 1 er ikke noe for meg med mindre hadde fått det for 12,50,- :wee:

Interessant - min første (og siste) Nikon kjøpte jeg i 1989 (F-501 - noe som bør forklare min Nikon-allergi ...).

Jeg har to argumenter mot 1 serien. 1" sensor hører hjemme i avanserte kompakter (noe Sony har skjønt) og det er for dårlig utvalg av optikk.

Til TS: Skal du velge et system for utskiftbar optikk, så skal du velge et system som har et godt utvalg av objektiver. Hvis du egentlig ikke er interessert i bytte optikk, så er det bedre å gå for en av de avanserte kompaktene.

Jeg synes det er rar at du har valgt vekk X10 - den spiser P7100 til frokost det øyeblikket lysforholdene blir dårlige. P7100 har riktignok en optisk søker, men den er ikke god nok til å kompensere for mangelfull høy-iso ytelse.

Jeg har brukt en del speilløse kameraer de siste to årene, mye uten optisk søker. Og det går mye greiere enn du vil tro. Jeg velger det å komponere bildet på en LCD fremfor dårlig ISO ytelse. Hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...