aleksanderro Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 God kveld, Det har seg sånn at jeg har flyttet til min far i Haugesund, og han har kabel TV og Internett fra Get. Nå som jeg har kommet i huset, så er det på tide å oppgradere nettet fra XS2 til S10 som burde holde til mitt bruk som innebærer litt spilling, nedlasting og generell nettbruk. Har også tenkt å bestille ekstra opplasting for 39 kr måneden. Nå har jeg ingen erfaring med verken Kabel TV eller Internett over kabel. For ser at ruteren han har nå er en Motorola som kabelen fra veggen går rett inn i ruteren. En splitter sitter i utgangen i veggen, som fører en annen kabel til TV-boksen. Siden jeg har rommet i andre etasje og ruteren er i første, så trenger vi også en trådløs ruter. Så det er her spørsmålet mitt kommer, og det er om jeg burde gå for Get sin egen ruter eller kjøpe egen selv? Med ruteren fra Get så er vel det enkelt og koble og sette opp, kan jeg tenke meg? For det jeg lurer litt på om Kabelen fra veggen går direkte inn i den nye trådløse ruteren eller om den skal gå inn i den Motorola ruteren som den gjør nå, og nettkabel fra den til trådløse ruteren? Hvis det skal kobles på den måten, så er vel det på samme måte jeg skal koble opp eventuelt en annen trådløs ruter som jeg kjøper selv? Har lurt litt på dette, siden vanlige trådløse rutere har jo ikke inngang for sånn Kabel? Ifølge Get selv, så skal jo ruteren være god, og prisen på 600 kroner er jo ikke så gale heller. Noen som vet om rekkevidden på ruteren er bra, og/eller har generell erfaring med ruteren som om den er stabil? Eller burde jeg kjøpe selv? Isåfall, hvilken ruter anbefaler dere til rundt samme pris som Get sin? Som sagt så skal ruteren stå i første etasje og jeg har rommet i andre. Luftavstanden er ganske kort egentlig, og det er ganske tynne vegger og tak i huset. Skal bruke Asus sitt innebygde trådløse nett på P8Z77-V Deluxe. Går utifra dette ikke burde være noe problem og få gode signaler samt stabilt nett? Som et siste lite spørsmål så lurer jeg på om det er noen her som har erfaring med Get? Leverer de hastigheten de skal og har stabilt nett? Ble ganske mye dette her for et lite spørsmål.. Men takk for oppmerksomheten og svar folkens!! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Det er en standard Cisco E2500 uten modem svjv. http://reviews.cnet.com/routers/linksys-e2500-advanced-dual/4505-3319_7-34535355.html Jeg ville heller satse på Asus RT-N56U eller RT-N66U. Disse har bedre rekkevidde og hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå