Skipstrixy Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hvordan er det egentlig å ha deres type arbeidstider og rutiner? Jeg synes det er helt fantastisk å jobbe offshore. Jeg har jobbet som elektriker på land i diverse bedrifter når jeg er hjemme fra offshore jobben min. Og uten å snakke nedtalende om andre yrker, så synes jeg ikke dette på langt nær er det samme. Slik det er nå, så er jeg stort sett min egen sjef. I forhold til vedlikehold står jeg selv fritt til å velge når jeg måtte ha tid til å gjøre ting. Jeg står og fritt til å bestemme hva som er viktig, og hva som ikke er like viktig å gjøre. Ellers så dukker det opp mye annet snacks, det er skjeldent like dager på jobb - Hvertfal i mitt tilfelle Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Ganske interessant lesning for en onshore elektriker. Går stort sett på service på bolig, butikk og industri. Hvordan er det egentlig å ha deres type arbeidstider og rutiner? Arbeider 7-15 nå med ganske stor frihet, og vil tro det hadde vært vanskelig å konvertere til rotasjon og lange arbeidsdager. Eneste er jo høyere inntekt, men jeg kjenner jeg er mer avhengig av frihet og regelmessige arbeidstider nå enn penger. Andre som har konvertert fra onshore til rotasjon og reisearbeid? Du kan lese dette innlegget om hvordan livet er som serviceingeniør i denne bransjen Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg synes det er helt fantastisk å jobbe offshore. Jeg har jobbet som elektriker på land i diverse bedrifter når jeg er hjemme fra offshore jobben min. Og uten å snakke nedtalende om andre yrker, så synes jeg ikke dette på langt nær er det samme. Slik det er nå, så er jeg stort sett min egen sjef. I forhold til vedlikehold står jeg selv fritt til å velge når jeg måtte ha tid til å gjøre ting. Jeg står og fritt til å bestemme hva som er viktig, og hva som ikke er like viktig å gjøre. Ellers så dukker det opp mye annet snacks, det er skjeldent like dager på jobb - Hvertfal i mitt tilfelle Har det likt i den bedriften jeg er i nå. Har gjerne 4-5 jobber samtidig som jeg sjonglerer. Det høres dog fint ut å tjene over 700.000, samt ha flere friuker etter hverandre. 1 Lenke til kommentar
NikolaosK Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hei! Eg er ein kar på 20 år som skal ha fagbrevet no i desember i Elektrikerfaget. Eg har et ønskje om å kome meg offshore/skip etter fagbrevet for å prøve noko anna og i samband med at eg trenger ny jobb sidan eg skal flytte til Bergen. Høyrest ut som dykk veit kva dykk snakka om, veit dykk eg må ha for å kome meg ut? Bra firma som trenger folk? Takkar for alle svar. Lenke til kommentar
marius1986 Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Hei vet det er flere personer på forumet som spør om offshore jobber hele tiden og veien dit. nå vet jeg om et firma som tar inn ferdig utdannede elektrikere. de vil kunne arbeide på rigger som kommer inn til reperasjon og klassing osv, men også mest på rigger ute i nordsjøen. finner du ut at rigger og tregheten i papirmølla der er for treig så er det nok mulighet for å jobbe skip. enten som nybygg, reparasjon eller service på skip. ordreboken for skip er god i år og godt ut i 2014. firmaet ligger sentralt i bergens området sammen med konsernet som trekker seg ut i utlandet. kontakt meg på PM hvis du er intressert. så sender jeg deg videre. Hei. Hva heter denne bedriften som ligger i Bergen? Lenke til kommentar
marius1986 Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Hvordan er det egentlig å ha deres type arbeidstider og rutiner? Jeg synes det er helt fantastisk å jobbe offshore. Jeg har jobbet som elektriker på land i diverse bedrifter når jeg er samme. Slik det er nå, så er jeg stort sett min egen sjef. I forhold til vedlikehold står jeg selv fritt til å velge når jeg måtte ha tid til å gjøre ting. Jeg står og fritt til å bestemme hva som er viktig, og hva som ikke er like viktig å gjøre. Ellers så dukker det opp mye annet snacks, det er skjeldent like dager på jobb - Hvertfal i mitt tilfelle Hei. vet du hvilken bedrift bruker: Sopps snakket om i de første inleggene her?... et firma som tok inn faglærte elektrikere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå