Konnis Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 En venn av meg skal bestille ny PC. Han vil ikke bygge selv, så det blir antageligvis Komplett-PC. Det er en stund siden jeg bygde min PC, så er ikke sikker på hva som er de beste komponentene for tiden. Det skal ikke være med skjerm, og heller ikke tastatur/mus/høyttaler. Kun PC altså. Foreløpig har jeg satt sammen denne til ham: Komplett Gamer Premium - BF3 Edition Varenr.:751261 CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD PC BOX LARGE QPAD FH Komplett L.E. Fractal Design Define R3 Black Pearl Fractal Design 120mm Silent Vifte Corsair AX 850W PSU Intel® Core i7-3770K Processor ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5 Corsair SSD Performance Pro Series 128GB Seagate Barracuda® 1TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S QPAD® Heaton Pro Gaming Mouse pad 4mm MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic The Elder Scrolls V: Skyrim Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus: 15141.60 15141.60 Ser dette greit ut, eller er det enkeltdeler som bør byttes ut? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Jeg ville lagd oppsettet i prisjakt.no og sett hva du kunne fått delene for. Det er ikke usannsynlig at det er en del å spare på å bygge selv og det er ikke så komplisert. Når det gjelder komponenter, så vil oppsettet være vel forsynt med en 500 watts PSU. AX850 er på ingen måte en dårlig PSU, men det blir litt overkill. Seasonic X-560 vil være langt bedre, men har kun 2 PCIe-kontakter, som gjør den uegnet til CF eller SLI oppsett. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Bruksområde? Hovedkortet kan ikke overklokke prosessoren. Du får ett GTX 670 som yter bedre til omtrent samme pris. XFX er veldig dårlige på kjøling. Samsung 830, Intel 330 og Intel 520 er SSDer som er raskere og koster vanligvis mindre enn Corsair Performance Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå