mg_martin Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Hoy! Planlegger å bygge ny pc i den nærmeste fremtid.. Det jeg er ute etter nå er å sette sammen en maskin der mange av komponentene ville kunne vare forhåpentligvis en god stund fremover. I den forbindelse tenker jeg først på hvilket hovedkort som kan være lurt da. Jeg er ingen rik kis så jeg sikter ikke mot de aller dyreste kortene, men jeg er samtidig villig til å legge i noen kroner ekstra hvis det er et kort som kan brukes en generasjon til. Det jeg lurer på da er, hvilken sokkel og brikkesett kommer til å kunne være funksjonelt fremtidsrettet? Jeg er selvsagt klar over at datautstyr blir utdatert nærmest dagen etter man kjøper det, men jeg har troen på at det finnes kompromisser. Kom med forslag. Endret 8. juni 2012 av mg_martin Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Ingen sokkel er fremtidsretten, de blir byttet ut neste år. Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Flott at du kom med forslag til en løsning og ikke bare avfeide etterspørselen min Ole! Bra nettikette. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Du spør etter hovedkort som støtter nesten generasjons prosessorer, jeg svarer at det ikke finnes... Det kommer nye sokler neste år. LGA 1155 blir erstattet av LGA 1150 neste år LGA 2011 Blir enten erstattet med noe som ikke er annonsert enda eller så blir det ett nytt brikkesett som bare støtter de nye prosessorene. AM3+ kommer nok med sine siste prosessorer etter sommeren med Piledriver kjernen. FM1 blir erstattet med FM2 i løpet av året, det er spekulasjoner om at det ikke kommer prosessorer til disse før slutten av året (de kommer i ferdigbygde maskiner, men ikke til løssalg). Så hva skal jeg gjøre da? lyve? Endret 9. juni 2012 av Olestokk Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Her trenger du ikke lyve om noen verdens ting. Det du har skrevet over er flott informasjon som jeg kommer til å dra nytte av når jeg skal planlegge litt fremover. Takk for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå