WARSAWA Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 WARSAWA: Skjekk ullyke statistikken på f.eks Autobahnen i tyskland, er ikke mye galt som skjer der, hvertfall ikke mange dødsfall! Og der kjører det mange biler, også mange veldig fort...Og enda skjer det ikke så mye ulykker der! Men når ulykken først er et faktum, er den ubehagelig omfattende. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 jau, de kan bli store... Men jeg er positivt overaska over at de kjører med så høy fartsgrense (fri fartsgrenese) og ikke så mye ulykker... Lenke til kommentar
Odden Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 idioti å senke fartsgrensene mer, det er alltid noen idioter som vil kjøre det bilen er god for. men å gi de bedre opplæring i øvelseskjøringen vil hjelpe litt. obligatorisk kurs om hvordan behandle traffikkskader osv. og selvfølgelig bilder av trafikkulykker ville ha en prevantiv effekt Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Hva med enn slik kampanje de hadde mot røyking? Hvor de viste noen røyka lunger Trur det kan hjelpe litte gran Vise noen bilder ifra ulykker og litt blod så trur jeg kansje råkjørerene tenker litt over det + litt tekt om at de kan riskere andre liv osv Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg er FOR flere fotobokser hvis disse brukes til å ta de større fartssynderne fremfor å ta de som kanskje ligger noen få km/h over fartsgrensen. Det hadde dessuten vært fint om de tok alle sneglene som skaper flere farlige situasjoner enn mange av de som kjører for fort. Det kunne også vært en fordel med fotobokser ettersom disse ofte er markert mens politiet som sitter med laser/radar ikke er synelige før det er for sent. Dette er hvis poenget er å få ned farten fremfor å få mer penger i kassa for politiet sin del. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Hvorfor kan ikke politiet heller være bemannet i byene osv istedet for å luske runt i skauen i regn vær for å ta farts syndere? da er fotoboks mye bedre... Jeg går kansje litt off topic nå ,men jeg kan ikke skjønne at folk gidder å luske i dritt vær inn noen busker og stå der emd laser/radar og prøve å ta farts syndere osv... De må jo være syke i hue syns nå jeg... De kan heller være i byen og passe på, for der er de aldri lengre.... Viss ting skjer så kan det ta mange timer før politiet er der! Når f.eks Dattra di blir voldtatt....hvor er polti da? Jo, da lusker de rundt i skauen for å gjøre for å buste noen som overtrer fartsgrensene... Jeg syns det er mange ting som er mye viktigere enn at de skal luske rundt i veikanten! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 på dette punktet er jeg faktisk litt enig med warsawa. så lenge folk holder seg til fartsgrensen, er ikke behovet for forbikjøring tilstede. flere fotobokser (gjerne skjulte), samt ti ganger større bøter, evt. inndragning av førerkort for råkjørere hadde tatt seg ut. råkjører du, setter du tross alt ikke bare ditt eget liv på spill. da er egentlig en saftig smekk på pungen på sin plass, en som gjerne gjør at man man må ta opp lån for å betale boten, eller bruke tid og penger på å ta førerkortet på nytt. på sikt luker man gjerne vekk den verste skiten, og får ned antall dødsfall i trafikken. edit: typo Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Poenget er at alle biler klarer ikke alltid å holde riktig fart pga størrelse og tyngde. Hvem her har ikke opplevd å havne bak en lastebil og så komme til en slakk oppoverbakke? lastebilen har ikke sjangs til å liggeoppunder fartsgrensen. I ekstremetilfeller har jeg sett lastebiler som har måttet gi opp disse oppoverbakkene. Dessuten har vi traktorer, syklister, mopeder, osv som absolutt MÅ være i bilveien. Forbikjøringer kan ikke på noen måte unngås med mindre veiene blir forbedret eller vi får strengere regler på hva som har lov til å kjøre hvor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå