Gå til innhold

Vi må få flere fotobokser!!


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at det er altfor mange råkjørere i trafikken som til stadighet kjører forbi de som holder fartsgrensene.

Disse synderne bør ilegges strengere straffer og for å få bukt med problemet bør det settes ut vesentlig mange flere fotobokser.

 

Om folk slutter å kjøre forbi hverandre vil dødsulykkene reduseres, og mange liv bli spart. Farstgrensene er dessuten altfor høye. 80 km/t bør være øvre fartsgrense på de beste motorveiene.

På resterende veier bør fartsgrensene være maks 50 km/t. Ved å overholde disse grensene, og også slutte å kjøre forbi hverandre vil vi få bukt med dødsulykkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uenig. 80 på motor-vei er og blir for lite. Flere fotobokser? :roll:

 

Folk burde slutte å kjøre så fort og heller ta det mer med ro. Jeg synes 80 er mer enn nok på motorveiene. Vi må ha flere fotobokser og flere kontroller slik at de farlige bilistene kan stoppes.

Lenke til kommentar

Hva med heller å faktisk bruke de pengene som dras inn via bomringer osv. til å bygge ut og sikre veiene? Selv om jeg er for flere fotobokser og mindre sløsing av politiets ressurser, vil jeg som DiMiles få fartsgrensene opp. Med unntak av bebygde strøk og særdeles farlige veier (som ikke hadde vært farlige lenge om Vegvesenet 1)hadde fått de pengene de trenger og 2) hadde brukt dem til de de skal brukes til) bør laveste fartsgrense være 80 km/t, og på motorveier 100 km/t eller høyere.

Lenke til kommentar
Hva med heller å faktisk bruke de pengene som dras inn via bomringer osv. til å bygge ut og sikre veiene? Selv om jeg er for flere fotobokser og mindre sløsing av politiets ressurser, vil jeg som DiMiles få fartsgrensene opp. Med unntak av bebygde strøk og særdeles farlige veier (som ikke hadde vært farlige lenge om Vegvesenet 1)hadde fått de pengene de trenger og 2) hadde brukt dem til de de skal brukes til) bør laveste fartsgrense være 80 km/t, og på motorveier 100 km/t eller høyere.

 

Veiene er mer enn bra nok de fleste steder. Om vi brukte pengene til å utbedre veiene ville folk bare ha kjørt enda fortere. Det er farlig og unødvendig å kjøre fort.

Ingen har det så travelt at de trenger å kjøre mer enn 80 km/t.

Lenke til kommentar

Jeg er for flere fotobokser, men en lavere fartsgrense vil nok ikke være nok. Folk kjører fort uansett. Noe av det dummeste som finnes er f.eks advarselen før fotoboksen. Det er det samme som å si at; Nå må du bremse litt ellers kan du få bot, når du har kjørt forbi, gass på igjen.

 

Vi trenger flere fotobokser, og mange av de. Helst uten advarsel.

På motorveien kunne fartsgrenesen gjerne vært økt en del. Dette vil da avlaste landeveiene (hvor de flese ulykkene skjer). Jeg har selv vært offer for trafikkulykke statestikken (ble på kjørt i fotgengerfelt). Vi trenger også flere opphøyde fotgengerfelt i sentrale strøk. Det som er viktig, er riktig konstruerte opphøyde fotgjengerfelt. Er det 50 sone skal det være mulig å kjøre over det opphøyde fotgengerfeltet i 50, ikke 20-30.

Lenke til kommentar

La meg bare ytre meg litt her..

 

WARSAWA. La meg bare si deg det. Du tar feil. Enkelt og greit.

Dette er din mening, kanskje fordi du er en eldre mann med flosshatt, eller simpelten bare fordi du liker og kjøre seint og kikke på naturen rundt deg.

 

Er selv veldig aktiv i trafikken og kjører mellom 80000 - 120000 kilometer hvert eneste år (yrkessjåfør). I tillegg kommer da personbil på ca 20000 km i året.

 

Skulle det virkelig bli maks 80 km/t på motorveier, og 50 på "de resterende veier", ville vi antakeligvis halvert Norges befolkning innen 2008.

 

Dette på grunn av nettop FORBIKJØRINGER. Å ligge i 80 KM/t i 80 sonen funker som regel, men 79 aksepteres ikke. Fartssinker, er noe av det skumleste som kan tenkes ute på veien. De utgjør en stor fare, for både seg selv og andre (som vil forbi). Å ha en flosshatt forran seg lager enormt med aggressjon og mange tar sjanser de ALDRI burde tenkt engang.

 

Nei du, fartsgrensene er lave nok som de er i mange og store deler av Norge.

 

Flere fartsbokser? Ja hvorfor ikke? Så lenge jeg ikke får ei bot på 500 KR for å kjøre 85 i 80 sonen, så er det greit for meg!

 

-Jan Ivar-

Lenke til kommentar
La meg bare ytre meg litt her..

 

WARSAWA. La meg bare si deg det. Du tar feil. Enkelt og greit.  

Dette er din mening, kanskje fordi du er en eldre mann med flosshatt, eller simpelten bare fordi du liker og kjøre seint og kikke på naturen rundt deg.

 

Er selv veldig aktiv i trafikken og kjører mellom 80000 - 120000 kilometer hvert eneste år (yrkessjåfør). I tillegg kommer da personbil på ca 20000 km i året.

 

Skulle det virkelig bli maks 80 km/t på motorveier, og 50 på "de resterende veier", ville vi antakeligvis halvert Norges befolkning innen 2008.

 

Dette på grunn av nettop FORBIKJØRINGER. Å ligge i 80 KM/t i 80 sonen funker som regel, men 79 aksepteres ikke. Fartssinker, er noe av det skumleste som kan tenkes ute på veien. De utgjør en stor fare, for både seg selv og andre (som vil forbi). Å ha en flosshatt forran seg lager enormt med aggressjon og mange tar sjanser de ALDRI burde tenkt engang.

 

Nei du, fartsgrensene er lave nok som de er i mange og store deler av Norge.  

 

Flere fartsbokser? Ja hvorfor ikke? Så lenge jeg ikke får ei bot på 500 KR for å kjøre 85 i 80 sonen, så er det greit for meg!

 

-Jan Ivar-

 

 

Det er unødvendig å kjøre forbi hverandre. Folk må respektere de fartsgrensene som myndighetene setter, fordi politikerne vet hva de holder på med, og fartsgrensene er satt slik til det tryggeste for bilistene.

 

Ingen har det så travelt at man må kjøre fortere enn 80 km/t. Selv ligger jeg alltid 10 - 20 km under fartsgrensen. Vi må ha flere kontroller, og det bør være dyrere å bli tatt. Å kjøre i 90 der sonen er 80 er råkjøring. Slik råkjøring burde kvalifisert til å miste lappen for en kortere periode.

 

Folk må rett og slett lære seg å ta det mer med RO.

 

Jeg er ikke en gammel mann. Jeg er 28.

Lenke til kommentar
La meg bare ytre meg litt her..

 

WARSAWA. La meg bare si deg det. Du tar feil. Enkelt og greit.  

Dette er din mening, kanskje fordi du er en eldre mann med flosshatt, eller simpelten bare fordi du liker og kjøre seint og kikke på naturen rundt deg.

 

Er selv veldig aktiv i trafikken og kjører mellom 80000 - 120000 kilometer hvert eneste år (yrkessjåfør). I tillegg kommer da personbil på ca 20000 km i året.

 

Skulle det virkelig bli maks 80 km/t på motorveier, og 50 på "de resterende veier", ville vi antakeligvis halvert Norges befolkning innen 2008.

 

Dette på grunn av nettop FORBIKJØRINGER. Å ligge i 80 KM/t i 80 sonen funker som regel, men 79 aksepteres ikke. Fartssinker, er noe av det skumleste som kan tenkes ute på veien. De utgjør en stor fare, for både seg selv og andre (som vil forbi). Å ha en flosshatt forran seg lager enormt med aggressjon og mange tar sjanser de ALDRI burde tenkt engang.

 

Nei du, fartsgrensene er lave nok som de er i mange og store deler av Norge.  

 

Flere fartsbokser? Ja hvorfor ikke? Så lenge jeg ikke får ei bot på 500 KR for å kjøre 85 i 80 sonen, så er det greit for meg!

 

-Jan Ivar-

 

 

Det er unødvendig å kjøre forbi hverandre. Folk må respektere de fartsgrensene som myndighetene setter, fordi politikerne vet hva de holder på med, og fartsgrensene er satt slik til det tryggeste for bilistene.

 

Ingen har det så travelt at man må kjøre fortere enn 80 km/t. Selv ligger jeg alltid 10 - 20 km under fartsgrensen. Vi må ha flere kontroller, og det bør være dyrere å bli tatt. Å kjøre i 90 der sonen er 80 er råkjøring. Slik råkjøring burde kvalifisert til å miste lappen for en kortere periode.

 

Folk må rett og slett lære seg å ta det mer med RO.

 

Jeg er ikke en gammel mann. Jeg er 28.

 

Er du sikker på tallene i alderen din er i riktig rekkefølge ?

Lenke til kommentar

At jeg ikke skjønte det...

 

Dette er jo klart en liten unge som skal ha det litt morro..

 

Vel, ha det morro andre steder. Ikke sløs med tid til folk på denne måten.

 

Od du en liten ting til. I fremtiden når du får lappen WARSAWA. Ligger du 20 kmt under fartsgrensa kan du bli bøtelagt av politiet. Eller kan? Det er vel nesten garantert. For da kjører du nemlig uforsvarlig i trafikken.

 

En liten opplysning bare...

 

Og enda en liten ting til. Flertallet av våre, Norges politikere, vet slettes ikke hva dem holder på med...

Lenke til kommentar

 

Ingen har det så travelt at man må kjøre fortere enn 80 km/t. Selv ligger jeg alltid 10 - 20 km under fartsgrensen. Vi må ha flere kontroller, og det bør være dyrere å bli tatt. Å kjøre i 90 der sonen er 80 er råkjøring. Slik råkjøring burde kvalifisert til å miste lappen for en kortere periode.

 

Folk må rett og slett lære seg å ta det mer med RO.

 

Jeg er ikke en gammel mann. Jeg er 28.

 

Ved å ligge 10 - 20 km/t under fartsgrensen provoserer du frem forbikjøringer og farlige situasjoner.

 

Har forøvrig problemer med å ta deg seriøst... Kanskje jeg burde unlatt å svare på posten.. oh well

Lenke til kommentar
Må si meg VELDIG uenig med flere Fotobokser!!!

Hjelper nok ikke med masse fotobokser overalt!

Bare skaper køer og kaos. Folk må bremse og gasse på  

igjen etter hver fotoboks!

 

Om de bare sto tett nok ville det ikke være rom for å gasse opp mellom dem.

En alternativ løsning er å sette inn en slags fotoboks innebygd i bilen. Denne skulle ha registrert og varslet staten hver gang man overskred fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Må si meg VELDIG uenig med flere Fotobokser!!!

Hjelper nok ikke med masse fotobokser overalt!

Bare skaper køer og kaos. Folk må bremse og gasse på  

igjen etter hver fotoboks!

 

Om de bare sto tett nok ville det ikke være rom for å gasse opp mellom dem.

En alternativ løsning er å sette inn en slags fotoboks innebygd i bilen. Denne skulle ha registrert og varslet staten hver gang man overskred fartsgrensen.

 

Herre gi meg styrke :o :o

Lenke til kommentar

Løsningen er ikke å bygge flere fotobokser, for da blir det bare kenguru kjøring av det... Det er ikke at det er så stor fart som dreper folk.

 

Det er heller at alle kjører i usikkre biler, og er det rart i? Så lenge vi har de svære avgiftene på bilene så nesten ingen unge kan få råd til f.eks sikker bil å kjøre i. Men det finns også råkjørere som kjører fort, men det er ikke akkuratt flertallet av de som er med i uykkene...

 

Også veiene da, de er jo elendige, så de får ta litt av skylda syns jeg! veiene er rett og slett elendige!

Lenke til kommentar

Kan det være en mulighet at alle innleggene til Warsawa er ren ironi. At han f.eks mener det stikk motsatte, men bare belyser meningene sine med å si det stikk motsatte, slik at folk skal tenke etter å si til seg selv at "et slikt parti skal jeg ihvertfall ikke stemme på".

 

Btw, Warsawa: Polens hovedstad heter Warszawa

Lenke til kommentar
Løsningen er ikke å bygge flere fotobokser, for da blir det bare kenguru kjøring av det... Det er ikke at det er så stor fart som dreper folk.

 

Det er heller at alle kjører i usikkre biler, og er det rart i? Så lenge vi har de svære avgiftene på bilene så nesten ingen unge kan få råd til f.eks sikker bil å kjøre i. Men det finns også råkjørere som kjører fort, men det er ikke akkuratt flertallet av de som er med i uykkene...

 

Også veiene da, de er jo elendige, så de får ta litt av skylda syns jeg! veiene er rett og slett elendige!

 

På mange måter er det bare et pluss å kjøre en usikker bil, da man må se seg nødt til å avpasse farten deretter - med tanke på hva som ville ha skjedd om man kom ut for en ulykke.

 

Vi må fortsatt ha høye avgifter på bil. om mulig enda høyere enn i dag. Biler forurenser.

I solidaritet med de som har trang økonomi bør heller ikke de godt stilte kjøpe biler til over 100 000,- (brukt).

 

Veiene er mer enn bra nok. Vi trenger ikke bedre veier, da dette ville ha ført til økte hastigheter, altså flere forbikjøringer - ergo flere ulykker.

Lenke til kommentar

WARSAWA: Skjekk ullyke statistikken på f.eks Autobahnen i tyskland, er ikke mye galt som skjer der, hvertfall ikke mange dødsfall!

 

Og der kjører det mange biler, også mange veldig fort...Og enda skjer det ikke så mye ulykker der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...