EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Hei! litt usikker om det den rette stedet for å poste denne tråden. Spørsmålet mitt er: Jeg er en politisk fluktning som har bodd i Norge i omtrent 3år og halv nå sammen med min familie. Før 2 år siden forlot jeg kommunen min, da jeg kom til den nye kommunen så mente de at jeg får ingenting. med det mener jeg at: 1. Søstra min som har en sykdom Down Syndrom går ikke på en daglig plass. 2. min mor får ikke sosial hjelp. Håper på et svar. Dette er veldig viktig for meg Takk for alle svar Endret 9. juni 2012 av EzioAuditoreDaFirenze Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Du må nok prøve å formulere spørsmålet på en annen måte. Slik det står nå gir det ingen mening, i tillegg til at jeg mistenker at det mangler informasjon en trenger for å kunne gi et svar. 4 Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Du må nok prøve å formulere spørsmålet på en annen måte. Ja, Jeg har gjort det. Håprt at det blir mer forståelig nå Endret 9. juni 2012 av EzioAuditoreDaFirenze Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Søker du via NAV (som i dette tilfellet du strengt tatt må), så har du vel fått en begrunnelse i form av hjemmel i en eller annen lov pågrunn av avslag? Så hvilken begrunnelse gav dem? Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Søker du via NAV (som i dette tilfellet du strengt tatt må), så har du vel fått en begrunnelse i form av hjemmel i en eller annen lov pågrunn av avslag? Så hvilken begrunnelse gav dem? ja, søker via NAV.liksom jeg skjønte ikke språket så derfor flyttet med og det var dårlige venner og medelever. De mener på en måte at jeg og min familie må dra tilbake til der vi bodde. men hvor lenge skal de holde på dette? finnes det en måte å bli aksaptert? Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Du skulle kanskje heller ha spurt under "Juss" forumet? Ligger 2 over dette, ellers en direkte link her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=338. I og med at dette handler om lovverket. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Hei. Juss er nok ett bedre sted ja, jeg flyttet den dit Eller må jeg bare si at ditt syn på Norge stemmer ganske godt med hva folk flest mener. Endret 24. juni 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg har ryddet litt i tråden. Hold dere til saken gutter og jenter. Reaksjoner tas som vanlig på PM. Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 3. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg har ryddet litt i tråden. Hold dere til saken gutter og jenter. Reaksjoner tas som vanlig på PM. ok Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 men er det ingen som kan om dette ? :/ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Du har jo fortsatt ikke postet informasjonen som ble etterspurt - hjemmel og begrunnelse for avslaget. Mulig non har litt mer å gå på da. Ellers ha du gatejuristen, jussformidlinge, JussBuss o.l.osm kan bistå med gratis juridisk hjelp, litt avhengig av hvor du bor. Endret 17. juli 2012 av NgZ 1 Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 Du har jo fortsatt ikke postet informasjonen som ble etterspurt - hjemmel og begrunnelse for avslaget. Mulig non har litt mer å gå på da. Ellers ha du gatejuristen, jussformidlinge, JussBuss o.l.osm kan bistå med gratis juridisk hjelp, litt avhengig av hvor du bor. Hva er hjemmel? Begrunnelse for avslaget er at vi må dra tilbake til mitt gamle kommune. Det som skjer akkurat er at min søster fikk endelig daglig plass men min mor får ennå ikke sosial hjelp men hva mener du med gatejuristen, jussformidlinge, JussBuss? Hvordan kan jeg få tak i dem da? Ezio Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 Du har jo fortsatt ikke postet informasjonen som ble etterspurt - hjemmel og begrunnelse for avslaget. Mulig non har litt mer å gå på da. Ellers ha du gatejuristen, jussformidlinge, JussBuss o.l.osm kan bistå med gratis juridisk hjelp, litt avhengig av hvor du bor. koffår svarer du ikke? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Fordi jeg synes de er en grense for hvor hjelpløs det er mulig å være. Du har fortsatt ikke prestert å komme med noe av det som blir spurt i tråden, og folk her er - tro det eller ikke - hverken synske eller almektige. Det er fullstendig meningsløst å be om hjelp når man ikke en gang gidder å svare på de enkleste spørsmålene man får, som hva som står i avslaget, og hvor man bor - men mase - det får du til. Her kan du se hvordan du finner ut hva JussBuss er. 3 Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Fordi jeg synes de er en grense for hvor hjelpløs det er mulig å være. Du har fortsatt ikke prestert å komme med noe av det som blir spurt i tråden, og folk her er - tro det eller ikke - hverken synske eller almektige. Det er fullstendig meningsløst å be om hjelp når man ikke en gang gidder å svare på de enkleste spørsmålene man får, som hva som står i avslaget, og hvor man bor - men mase - det får du til. Her kan du se hvordan du finner ut hva JussBuss er. du, jeg mente ikke å mase dessuten så har jeg skrevet at de aksepterer ikke oss fordi vi må gå til vår gammel kommune, ( Vi har kommet til den denne kommunen uten at det ble avtalt mellom de to kommunene ) så nå tror jeg har svart på det du ville eller? Endret 7. august 2012 av EzioAuditoreDaFirenze Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Det er fortsatt lite informasjon her. Men for å stille eit enkelt spørsmål; har dere meldt flytting? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Hvis jeg tolker trådstarter rett, så vil jeg tro at problemstillingen er som følger: Trådstarter med familie blir anbefalt av kommune A å flytte til kommune B. Kommune B vil ikke gi sosialhjelp til trådstarter, da søster har Down's Syndrom uten pedagogisk dagplass og mor for tiden ikke mottar sosialhjelp. Kommune B krever nå at trådstarter med familie flytter tilbake til kommune A. Trådstarter vil ikke dette og ønsker å forbli værende i kommune B. Trådstarter ønsker derfor råd om åssen han kan bli værende i kommune B. Endret 12. august 2012 av Dragen Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hvis jeg tolker trådstarter rett, så vil jeg tro at problemstillingen er som følger: Trådstarter med familie blir anbefalt av kommune A å flytte til kommune B. Kommune B vil ikke gi sosialhjelp til trådstarter, da søster har Down's Syndrom uten pedagogisk dagplass og mor for tiden ikke mottar sosialhjelp. Kommune B krever nå at trådstarter med familie flytter tilbake til kommune A. Trådstarter vil ikke dette og ønsker å forbli værende i kommune B. Trådstarter ønsker derfor råd om åssen han kan bli værende i kommune B. Joda, men det vi har spurt om er hvorfor kommune B ikke "vil" at de skal bo der(?). Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Og en hel masse andre spørsmål han ikke godder å svare på (som f.eks hvlke kommuner det er snakk om). Hvorfor er vel i grunnen ganske greit: de koster kommunen penger. Tror uansett ikke noen her inne sitter med såpass god overskt, så altnativet deres er å søke juridisk bistand, som nevnt allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå