Gå til innhold

Unaturlig farger: Galaxy S3 (& OneX)

Anbefalte innlegg

Kanskje grunnet det de skriver på hjemmesiden sin:

Due to customer agreements, we cannot identify all devices that feature Gorilla Glass. Your favorite device may include Gorilla Glass, even if you don't see it listed. Ask your manufacturer or retailer to learn more.

http://www.corninggo...ts-with-gorilla

Edit: God ide, la oss heller holde oss til topic :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom med linker, gjerne på PM ;)

Hvor ofte må man egentlig kalibrere en skjerm som bruker OLED-teknologi, forresten?

De blå diodene har kortest levetid, og er i utgangspunktet justert opp for å holde fargen lenger.

Det lover ikke godt for fargebalansen vil jeg tro.

Et bra IPS-panel ligger langt foran et OLED-panel, unntatt på sortnivå slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Helt utrolig hvordan folk kan krangle om de merkeligste tingene i dette forumet. Jeg startet denne tråden for å diskutere fargegjengivelsen til Samsung Galaxy S3, men det tar jo helt av... Ser ikke helt hvordan alder og hva slags bil/kjøreerfaring har med dette å gjøre?

Kan noen moderere denne tråden?

Derimot kommer det iallefall noen konstruktive innlegg:

Svart er best med S3, ingen tvil. Føler derimot at det ikke veier opp mot iPhone sin naturlig fargegjengivelse, som i tillegg har mye bedre hvitfarge. Min mening er at kraftige farger er meningsløse så lenge man ikke klarer å få dem frem på en naturlig måte. Jeg går inn på VG med S3 og ser et bilde av Stoltenberg som en "rød-tomat", som om han har vært på charterferie i 2 uker. Det er ikke en naturlig gjengivelse av fargene, jeg kan ikke forstå at noen kan mene noe annet?

Er sikkert fint med sterke farger i spill etc. men til web-browsing virker alt bare rart. Er det kanskje forskjellige bruksområder vi ender opp med? iPhone/OneX til web-browsing, S3 til spill og "grafikk-apps"?

Lenke til kommentar

Ikke når dine kilder kun er løse påstander fra useriøse fanboys ;) Da er det bedre å heller argumentere selv for sine mer eller mindre håpløse påstander.

Jeg har til gode å se en eneste artikkel som underbygger dine påstander om at Apple bruker Gorilla Glass. Hadde Apple gjort dette, vil jeg tro man kunne ha lest om det på http://www.corninggo...ts-with-gorilla , men de nevner ikke apple med et ord :D

Apple bekrefter selv at de kjøper tjenester fra Corning som produserer gorilla glass her;

http://www.apple.com/about/job-creation/

"Corning employees in Kentucky and New York who create the majority of the glass for iPhone"

Så du tar feil.

I tillegg så står det i den offisielle biografien om Steve Jobs at de produserer skjermen til flere iPhone-modeller, og at Jobs selv valgte dem som leverandør etter å ha fått demonstrert produktene deres.

Lenke til kommentar

Ikke når dine kilder kun er løse påstander fra useriøse fanboys ;) Da er det bedre å heller argumentere selv for sine mer eller mindre håpløse påstander.

Jeg har til gode å se en eneste artikkel som underbygger dine påstander om at Apple bruker Gorilla Glass. Hadde Apple gjort dette, vil jeg tro man kunne ha lest om det på http://www.corninggo...ts-with-gorilla , men de nevner ikke apple med et ord :D

Apple bekrefter selv at de kjøper tjenester fra Corning som produserer gorilla glass her;

http://www.apple.com...t/job-creation/

"Corning employees in Kentucky and New York who create the majority of the glass for iPhone"

Så du tar feil.

I tillegg så står det i den offisielle biografien om Steve Jobs at de produserer skjermen til flere iPhone-modeller, og at Jobs selv valgte dem som leverandør etter å ha fått demonstrert produktene deres.

Nåja, nå har ikke jeg påstått at ikke Corner står bak produksjon av glasset til iphone. Jeg påstår at den ikke har Gorill Glass. Og hadde den hatt Gorilla glass, så hadde nok apple brukt det i sin markedsføring, for alt det var verdt. Tipper iphone har et kvasiprodukt, som ikke er like "dyrt" å produsere, men som selvfølgelig ikke er like bra som gorilla glass.

Og til dere som etterspør moderering av tråden. Hvorfor skal vi ikke få diskutere dette her, mens dere skal få gå off topic så mye dere vil? Topic er S3 og One X. Ikke iPhone.

Lenke til kommentar

Du bør ikke skrive innlegg så sent på kveldene Newton. Blir bare så mye svada ut av det da :tease:

Hva er problemet ditt? Får du ikke lov av mammaen din å være oppe så sent?

Mange menn liker iPhone bl.a fordi den passer behagelig i vanlige bukselommer - og det er heller ikke noe minus for mange at iPhone 4S har et rent, strengt design, med rustfritt stål og svart glass.

Jo, det er èt stort minus. 50% av iPhone 4/4S-eiere har en mobil med knust skjerm.

Eller; generelt knust overalt. Det er ikke like stilrent.

Lyver du bevisst eller er du bare ekstremt dum?

Lenke til kommentar

Du sier det ja. Da kan du vell kanskje fortelle meg hvorfor Volvo selger så bra?

Vi vet alle at det finnes mange gubbejævler over 60 i dette landet, som har greit nok med penger til å daffe rundt i en kjip, middelmådig Volvo, slik de har gjort siden 70-tallet.

Mener du at VW Golf er den beste bilen man kan få kjøpt i Norge siden den selger overlegent mest, eller kan det være at det ikke er noen automatikk i at de beste produktene selger mest?

Jeg har ikke noe imot at du har LITEN iphone! Og god kvalitet nja. bare på sidene.... Glasset bak og framme er helt ræva. Det kommer riper i skjermen for nesten ingen ting, den tåler ekstremt lite... Samsung derimot bruker Gorilla glass.

Rart det der, jeg har en 1.generasjon iPhone som er godt over 4 år, som aldri har hatt noen form for skjermbeskyttelse, og som fortsatt ikke har en eneste synlig ripe i skjermen. Det kan være fordi Apple har benyttet Corning Gorilla Glass siden 2007....

Lenke til kommentar

Nåja, nå har ikke jeg påstått at ikke Corner står bak produksjon av glasset til iphone. Jeg påstår at den ikke har Gorill Glass. Og hadde den hatt Gorilla glass, så hadde nok apple brukt det i sin markedsføring, for alt det var verdt. Tipper iphone har et kvasiprodukt, som ikke er like "dyrt" å produsere, men som selvfølgelig ikke er like bra som gorilla glass.

Her kan du lese utdraget fra Jobs-biografien som bekrefter at det er gorilla glass i iPhone-modeller;

"..a really great CEO in this country, Wendell Weeks, who runs Corning Glass. Steve Jobs when he does the iPhone decides he doesn’t want plastic, he wants really tough glass on it, and they don’t make a glass that can be tough like they want. And finally somebody says to him, because they were making all of the glass in China for the fronts of the stores, says, “You ought to check with the people at Corning. They’re kind of smart there.” So, he flies to Corning, New York, sits there in front of the CEO, Wendell Weeks, and says, “This is what I want, a glass that can do this.” So, Wendell Weeks says, “We once created a type of process that created something called Gorilla Glass.” And Steve said, “No, no, no. Here’s how you make really strong glass.” And Wendell says, “Wait a minute, I know how to make glass. Shut up and listen to me.” And Steve, to his credit, shuts up and listens, and Wendell Weeks describes a process that makes Gorilla Glass. And Steve then says, “Fine. In six months I want enough of it to make–whatever it is–a million iPhones.” And Wendell says, “I’m sorry, we’ve actually never made it. We don’t have a factory to make it. This was a process we developed, but we never had a manufacturing plant to do it.” And Steve looks at him and says what he said to Woz, 20, 30 years earlier: “Don’t be afraid, you can do it.” Wendell Weeks tells me… Because I flew to Corning, because I just wanted to hear this story. Wendell Weeks tells me, “I just sat there and looked at the guy. He kept saying, ‘Don’t be afraid. You can do this.’” [audience laughter] WI: Wendell Weeks said he called his plant in Kentucky that was making glass for LCD screens, and said, “Start the process now, and make Gorilla Glass.” That’s why every iPhone in your pocket and iPad has Gorilla Glass made by Corning. This is the reality distortion field that is, I submit, part and parcel of a guy who doesn’t believe the rules apply to him, even the rule about never cut in line. AL: And of course Corning uses this in their marketing now, they market Gorilla Glass for other customers."

(Kilde; http://9to5mac.com/2012/01/10/gorilla-glass-2-will-allow-same-strength-at-80-of-the-size-likely-to-end-up-in-ios-devices/)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Her kan du lese utdraget fra Jobs-biografien som bekrefter at det er gorilla glass i iPhone-modeller;

"..a really great CEO in this country, Wendell Weeks, who runs Corning Glass. Steve Jobs when he does the iPhone decides he doesn’t want plastic, he wants really tough glass on it, and they don’t make a glass that can be tough like they want. And finally somebody says to him, because they were making all of the glass in China for the fronts of the stores, says, “You ought to check with the people at Corning. They’re kind of smart there.” So, he flies to Corning, New York, sits there in front of the CEO, Wendell Weeks, and says, “This is what I want, a glass that can do this.” So, Wendell Weeks says, “We once created a type of process that created something called Gorilla Glass.” And Steve said, “No, no, no. Here’s how you make really strong glass.” And Wendell says, “Wait a minute, I know how to make glass. Shut up and listen to me.” And Steve, to his credit, shuts up and listens, and Wendell Weeks describes a process that makes Gorilla Glass. And Steve then says, “Fine. In six months I want enough of it to make–whatever it is–a million iPhones.” And Wendell says, “I’m sorry, we’ve actually never made it. We don’t have a factory to make it. This was a process we developed, but we never had a manufacturing plant to do it.” And Steve looks at him and says what he said to Woz, 20, 30 years earlier: “Don’t be afraid, you can do it.” Wendell Weeks tells me… Because I flew to Corning, because I just wanted to hear this story. Wendell Weeks tells me, “I just sat there and looked at the guy. He kept saying, ‘Don’t be afraid. You can do this.’” [audience laughter] WI: Wendell Weeks said he called his plant in Kentucky that was making glass for LCD screens, and said, “Start the process now, and make Gorilla Glass.” That’s why every iPhone in your pocket and iPad has Gorilla Glass made by Corning. This is the reality distortion field that is, I submit, part and parcel of a guy who doesn’t believe the rules apply to him, even the rule about never cut in line. AL: And of course Corning uses this in their marketing now, they market Gorilla Glass for other customers."

(Kilde; http://9to5mac.com/2...in-ios-devices/)

Først vil jeg jo spørre på hvorfor Apple tidligere skrøyt sånn over å ha utviklet en ny type glass i iPhone 4 som var 30 ganger sterkere enn plast?

Det er jo ikke Apple som har utviklet glasset da om det er Corning som har laget Gorilla Glasset i iPhone 4 / 4S da eller?

Da kan vi jo i så fall konkludere med at Apple har drevet på med falsk markedsføring da om ikke det er Apple selv som har utviklet glasset i iPhone 4 / 4S.

Jeg forholder meg til hva som står i spesifikasjonene til iPhonene på Apple sin side og ikke om hva noen folk sier på nettet om forskjellige ting. Om Apple ikke vil skrive ned på sin informasjonsside om iPhone 4 / 4S at dem bruker Gorilla Glass, så får dem sitte der å virke dumme som brød da.

Hva har Apple å tape på med å skrive ned en liten tekst med info om at glasset er laget av Corning og er Gorilla Glass?

Hvorfor skal dette være så hemmelig for Apple å ikke si noe om?

For jeg vil tro de fleste i dag er SVÆRT opptatt på om at glasset på en smartmobil har Gorilla Glass eller ikke. Personlig ville jeg ALDRI ha kjøpt en smartmobil i dag uten Gorilla Glass. Og det samme tenker ENORMT mange også.

EDIT: I følge Apple har iPhone 4 aluminosilicate glass både foran og bak.

The internal components are situated between two panels of aluminosilicate glass, described by Apple as being "chemically strengthened to be 20 times stiffer and 30 times harder than plastic," theoretically allowing it to be more scratch resistant and durable than the prior models.[9]

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_4

Men nok om det. La oss holde oss til hva tråden handler om fra nå av.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bør ikke skrive innlegg så sent på kveldene Newton. Blir bare så mye svada ut av det da :tease:

Hva er problemet ditt? Får du ikke lov av mammaen din å være oppe så sent?

Svarte da. Hvordan viste du det? Måtte faktisk snike meg opp, for å poste. Men jeg er nå ærlig, i det minste...

ps! Sto opp 07.30 med barnebarnet mitt i dag...

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Nå er der jo mulig å velge 4 ulike skjermmoduser på S III via: Innstillinger-Skjerm-Skjermmodus

For de som synes fargene blir for sterke er det bare å prøve seg frem :)

Noen som vet om alle 4 modusene har vært forsøkt brukt under sammenligningen med One X ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir jo rett og slett for dumt å diskutere.. noen foretrekker sterke farger og høyt sortnivå mens andre igjen liker litt blassere bilde med det som kan oppleves som mer naturlige farger.. hva som er rett eller galt blir jo bare personlige preferanser..

ingen av disse skjermene gjengir 100% rette farger uansett..

Lenke til kommentar

Hva som er rett og galt, eller hva som er mest mulig naturlige, korrekte farger, er objektivt og målbart. At noen eventuelt foretrekker det som er mer unaturlige og overmettede farger kan så være, og det får være deres problem. Det er slett ikke dumt å diskutere hvilken telefon/skjermteknologi som egner seg best for alle de som er opptatt av god, naturlig fargegjengivelse. De beste telefonene med IPS-LCD har vist seg klart bedre enn AMOLED-baserte telefoner på dette området.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er der jo mulig å velge 4 ulike skjermmoduser på S III via: Innstillinger-Skjerm-Skjermmodus

For de som synes fargene blir for sterke er det bare å prøve seg frem :)

Noen som vet om alle 4 modusene har vært forsøkt brukt under sammenligningen med One X ?

Da jeg sammenlignet S3 med OneX var jeg ikke klar over de 4 innstillingene. Skal gjøre en ny sammenligning idag.

Hva som er rett og galt, eller hva som er mest mulig naturlige, korrekte farger, er objektivt og målbart. At noen eventuelt foretrekker det som er mer unaturlige og overmettede farger kan så være, og det får være deres problem. Det er slett ikke dumt å diskutere hvilken telefon/skjermteknologi som egner seg best for alle de som er opptatt av god, naturlig fargegjengivelse. De beste telefonene med IPS-LCD har vist seg klart bedre enn AMOLED-baserte telefoner på dette området.

Helt enig og et godt argument. Det er viktig å skille på hvilke preferanser man har iforhold til farger og hva som objektivt sett er god fargegjengivelse.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet S3 i "Natural mode" og betraktelig høyere lysstyrke (lysstyrken i innstillingene til web-browseren stod på 1/3) mot OneX.

Inntrykket ble plutselig veldig forandret. Endelig var fargene mye mer behagelig å se på, samt at skjerm var lysere og klarere, men...

...det er fortsatt forskjell, OneX og iPhone har begge en fordel med klar deilig hvitfarge med superskarp tekst, fantastisk å se på. Hos S3 kan man se pixel-teknologien som gjør alt mer uklart, men inntrykket mitt er definitivt forandret siden jeg startet denne tråden.

Forskjellen i fargegjengivelse fra "Dynamic" til "Natural" er dermed veldig stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...