Gå til innhold

Unaturlig farger: Galaxy S3 (& OneX)

Anbefalte innlegg

Hei

Etter 5 år med iPhone 3G har jeg tenkt å bytte til en ny mobil. Ettersom Galaxy S3 er veldig i vinden og "det klare valget" hvis man skal ha den beste Android-telefonen er det min hovedkandidat.

Jeg dro til butikken for å sammenligne S3 mot OneX og iPhone 4S. Jeg ble mektig imponert over responsen i S3'en og programvaren rundt, men jeg føler den har et stort minus.

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor alle skryter av skjermen. Ja, den er stor, har høy tetthet av pixler og det der, men fargene virker totalt unaturlige. Fargene virker altfor sterke, og mørke områder blir gjerne unaturlig mørke. Etter det jeg har forstått har dette noe med AMOLED teknologien. Og hvit er jo ikke hvitt, det er noe som bare ikke stemmer.

OneX på sin side har mer naturlig fargegjengivelse, hvit er hvitere og kraftige farger blir ikke så mørke. Skjermen var etter min mening en del bedre enn S3.

Så var det iPhone 4S. Det her er ingen nyhet, har jo sett denne telefonen hundre ganger før og for lenge siden, men hadde regnet med at skjermteknologien var langt bedre enn da jeg så denne telefonen for første gang. Neida, det føles ut som iPhone-skjermen er milevis foran konkurrentene og en god del bedre enn OneX igjen. Perfekt fargegjengivelse, nydelig hvitfarge, ingen unaturlige mørke områder.

Er ingen Apple-fanboy og var 100% innstilt å bytte til Samsung/Android, men føler skjermen ødelegger altfor mye av inntrykket til telefonen. Vil faktisk gå så langt å si at min iPhone 3G som er 5 år gammel har bedre fargegjengivelse og hvitfarge enn de to store Android-telefonene på markedet idag.

Er det noe galt med meg?

Er det bare meg som er alene om dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Hei, har en Samsung Galaxy S3 selv og dette kan ordnes.

Under innstillinger har man en egen kategori, denne heter skjermmodus, her kan du stille inn på fire forskjellige faktorer som: Dynamisk, Standard, Naturlig og Film.

Når jeg fikk telefonen stod det på Standard, når jeg stilte den på Dynamisk fikk skjermen mye bedre fargegjengivelse og mye bedre kontrast. Telefonen du så på var garantert i Standard modus.

Edit: Gikk selv fra iPhone 4 til SGS3, å fikk det inntrykket at skjermen på S3 var mye mye bedre.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Hei, har en Samsung Galaxy S3 selv og dette kan ordnes.

Under innstillinger har man en egen kategori, denne heter skjermmodus, her kan du stille inn på fire forskjellige faktorer som: Dynamisk, Standard, Naturlig og Film.

Når jeg fikk telefonen stod det på Standard, når jeg stilte den på Dynamisk fikk skjermen mye bedre fargegjengivelse og mye bedre kontrast. Telefonen du så på var garantert i Standard modus.

Edit: Gikk selv fra iPhone 4 til SGS3, å fikk det inntrykket at skjermen på S3 var mye mye bedre.

Flotters! Dette skal testes ut i butikk!

Altså. Liker du ikke skjermen, så er det jo bare å kjøpe noe annet...

Joa, men innmat og programvare har jo også litt å si. Ellers var det veldig behagelig å bruke S3.

Lenke til kommentar

Etter 5 år med iPhone 3G har jeg tenkt å bytte til en ny mobil.

For ordens skyld, din iPhone 3G kan umulig være mer enn knapt 4 år gammel, siden den ble lansert i juli 2008. ;)

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor alle skryter av skjermen. Ja, den er stor, har høy tetthet av pixler og det der, men fargene virker totalt unaturlige.

...

Er det noe galt med meg?

Er det bare meg som er alene om dette?

Tvert imot du er observant, har godt fargesyn, kritisk sans, og klarer å skjære gjennom den ufortjent positive omtalen skjermen til SGS III har fått av "journalister" som enten er kunnskapsløse hva angår bedømmelse av skjermer og bildekvalitet, eller har vært på smøretur med Samsung...

Gratulerer med det, du er langt fra alene om å synes at Samsungs pentile-AMOLED gir glorete og ubalanserte farger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For ordens skyld, din iPhone 3G kan umulig være mer enn knapt 4 år gammel, siden den ble lansert i juli 2008. ;)

Skal innrømme jeg skøyt fra hofta der, føles iallefall ut som en evighet siden jeg kjøpte den :)

Fant et bilde fra en test av OneX mot S3 som illustrerer det jeg prater om. De nevner også at hvitfargen er bedre i OneX, som også egner seg bedre til web-browsing, noe jeg også opplevde.

Skjerm mot skjerm (S3 vs. OneX)

http://recombu.com/i.../1338470632.jpg

Testen i sin helhet:

http://recombu.com/n...-s3_M17847.html

Lenke til kommentar

Det som er spesielt med Samsung, noe jeg ikke liker er at ved presentasjoner etc, så har de mobilen ofte på dynamisk innstilling(de 4 er; Dynamisk, Standard, Naturlig og Film). Dynamisk er veldig oversaturated som absolutt ikke gjengir naturlige farger, men det ser spraglene å bra ut om du ikke har en original å sammenligne med.

Det som spesielt mange ikke klarer å forstå, er at det er mulig å tone dette ned med de ulike innstilliningene. Vil folk ha likt som på iPhone, trykk på siste alternativet som er "Film".

Personlig kjører jeg "Standard".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan velge mellom pest og kolera. Man kan "tone ned" SGS III med en annen preset-instilling, men fargegjengivelsen blir aldri god i forhold til IPS-LCD skjermene som bl.a HTC One X og iPhone 4S bruker.

Hva så?

Svart er ikke svart på IPS-LCD skjermene (svart er mere grått her) og innsynsvinkelen er heller ikke så bra på IPS-LCD skjermene over Super AMOLED skjermene

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan velge mellom pest og kolera. Man kan "tone ned" SGS III med en annen preset-instilling, men fargegjengivelsen blir aldri god i forhold til IPS-LCD skjermene som bl.a HTC One X og iPhone 4S bruker.

Hva så?

Svart er ikke svart på IPS-LCD skjermene (svart er mere grått her) og innsynsvinkelen er heller ikke så bra på IPS-LCD skjermene over Super AMOLED skjermene

Har du testet de siste lcd skjermene? Tror du hadde hatt godt av å se en direkte sammenligning av s3 og onex. Det et ikke mye som skillet sortnivået, men det er stor forskjell på hvitfarven.

Lenke til kommentar

Hva så?

Har du testet de siste lcd skjermene? Tror du hadde hatt godt av å se en direkte sammenligning av s3 og onex. Det et ikke mye som skillet sortnivået, men det er stor forskjell på hvitfarven.

Jeg har holdt min egen Galaxy Note opp mot HTC One X og iPhone 4S. Og svartfargen på HTC One X og iPhone 4S blir blasse og mere grå i forhold til hvordan svart er på Super AMOLED skjermene. Jeg kjører nå PARANOIDANDROID v0.2 som ROM, og vi har mange fargeinstillinger til skjermen der.

Og bruker du rette instillingene, så blir fargegjenngivelsen vanvittig bra på Galaxy Note.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at folk liker Iphone med 3.5" skjerm! Har tidligere hatt Iphone 4S. (Før Galaxy Note kom)... Jeg synes Amoled er helt klart bedre på alle punkter! Både farge og sort nivå. Nå har jeg Galaxy Note, garantert beste tlf jeg har hatt. Enda bedre blir det med ICS! :)

Farger: Fargene går mye dypere, som også gjør at skjermen ser utrolig flott ut! LCD skjerm kan til tider bli noe matt i fargene(Tidligere erfaring med 4S)

Sort nivå: Amoled sitt sort nivå er ekstremt! På svarte punkter på skjermen er det HELT svart! Noe Iphone eller HTC hadde greid! Bare pga LCD skjermen!

Android: Android er mye mer åpent! Slår du på Skjermen på en Iphone kommer du rett inn på appene, der er ingen "Hjem skjerm" Som på Android

Android har hjem skjerm som du kan tukle mye med, Samt du kan laste ned en haug med Widgets om det er noe nytt du trenger på din Hjem Skjerm.

Alt i alt Så ville jeg gått for S3! For guds skyld ikke kjøp Iphone 4S vent da heller på Iphone 5, selv om det nesten ikke er forandring der heller. 4" kan ikke måle seg mot resten av mobilene i dag... Dessverre.

Endret av 6ykriss
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva så?

Ja, svart eller Blå som var på Iphone 4S! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at folk liker Iphone med 3.5" skjerm!

Jeg kan ikke skjønne at folk liker Samsung-søppel - eller at noen under 60 tør vedstå seg at de liker en slapp gubbekjerre som Volvo V50 1.6D, for den del. Selv om folks valg kan ha både fornuftige, tragiske og komiske sider, er det egentlig knekkende likegyldig for meg hva forskjellige idioter i forumet velger å kaste bort pengene sine på.

AMOLEDs ene fordel er at svart er svart - men dessverre står det ikke like bra til i motsatt ende av gråskalaen, der hvit dessverre er langt fra hvit, men skjemmes av tydelig fargestikk.

For øvrig: slår du på skjermen på en iPhone kommer du først til en lock-screen, med notifications som kan ta deg direkte inn i angjeldende apps, samt knapp for direkte kamera-aksess. Deretter kan du velge å låse opp, og gå inn i en eller annen app for å gjøre det du vil gjøre, som jo er det man har en smarttelefon til - selv om en del fjortiser tror at hele poenget er å leke med widgets, themes, launchers og annen unyttig tukling og dill.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at folk liker Iphone med 3.5" skjerm!

Jeg kan ikke skjønne at folk liker Samsung-søppel

Det er så du sier, du skjønner det ikke ;)

Ja, like lite som jeg skjønner poenget med din irrasjonelle og lite inteligente kommentar... ;)

Skjønner ikke at enkelte menn liker iphone. Er jo mer en dametelefon, som passer i små sensuelle hender.

Mange menn liker iPhone bl.a fordi den passer behagelig i vanlige bukselommer - og det er heller ikke noe minus for mange at iPhone 4S har et rent, strengt design, med rustfritt stål og svart glass.

Overdimensjonerte telefoner som Galaxy S3 og Note ser jo fullstendig latterlige ut - og sistnevnte kan knapt kalles en mobiltelefon, siden man nærmest må ha veske for å ha den med seg. Den delen av befolkningen som liker lilla plastikk, bling og krimskrams, og bruker håndveske, får heller velge Samsung...

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...