Gå til innhold

Metro: Last Light-diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Påstanden gjelder for Nvidia kort som spillet er optimalisert for, ingen hemmelighet at AMD kort sliter mer (derfor first day AMD patch osv). Dette går vel igjen i en rekke spill.

Finnes haugevis med spill der Nvidia sliter også, men ikke i nærheten av så drastiske forskjeller som i Last Light. Dessuten tviler jeg på at 670/680 gjør det tre ganger bedre i den sekvensen, da er det rett og slett elendig programmering fra Nvidia på ferde. Crysis kjører bedre enn dette, og det er også langt mer teknisk avansert.

Å påstå at en rekke spill kjører bedre på Nvidia er veldig ensidet, det finnes flere spill som kjører bedre på AMD.

Har akkurat kommet meg til Polis og foreløpig har jeg ikke sett snurten av noen night vision googles. Er det jeg som har oversett noe eller kommer det senere i spillet? Blir ofte litt vel mørkt.. :p

Jeg fikk dem på overflaten etter at jeg gikk opp fra Venice i en liten bygning, der var det en radio og briller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes haugevis med spill der Nvidia sliter også, men ikke i nærheten av så drastiske forskjeller som i Last Light. Dessuten tviler jeg på at 670/680 gjør det tre ganger bedre i den sekvensen, da er det rett og slett elendig programmering fra Nvidia på ferde. Crysis kjører bedre enn dette, og det er også langt mer teknisk avansert.

Å påstå at en rekke spill kjører bedre på Nvidia er veldig ensidet, det finnes flere spill som kjører bedre på AMD.

Jeg fikk dem på overflaten etter at jeg gikk opp fra Venice i en liten bygning, der var det en radio og briller.

Joda går vel begge veier men i dette tilfellet så er det tydlig at det er Nvidia som gjelder, går jo nærmest knirkefritt på den 4 år gamle haugen jeg har (må skru av Physx riktig nok).

Sry mente at jeg akkurat hadde kommet til Venice (Etter Bandits missionet), ikke Polis.. Da finner jeg vel noen snart :)

Lenke til kommentar

Hehe ja jeg looter rundt i hver eneste krok, vil nødig gå tom i møte med dyreriket her. Tror mye av trikset (ihvertfall på hardcore), er så langt det lar seg gjøre og kun bruke stealth/kniv på mennesker og spare all ammo til dyra.

Hvilke guns er det folk foretrekker å bruke på de forskjellige fiendene her?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Har akkurat kommet meg til Polis og foreløpig har jeg ikke sett snurten av noen night vision googles. Er det jeg som har oversett noe eller kommer det senere i spillet? Blir ofte litt vel mørkt.. :p

Jeg fant NV googles i et hus på vei til den kirka, vet ikke om det er flere

Lenke til kommentar

Fant en tilslutt i Contagion missionet. Enig i at den tar bort noe av spenningen imotsetning til flash light, kommer ikke til å bruke den om jeg ikke må.

Er det noen som har skjønt greia med moral poeng hva det egentlig fører til? I 2033 var det vel en sammenheng mellom det og ghosts om jeg husker riktig?

Lenke til kommentar

Shit, er overasket over hvor fort spillet loader, greit nok "brettene" er ganske korte, men med tanke på grafikken, og lyden osv, skulle man tror det ville ta lengre tid, Max Payne 3 bruker jo DRIT LANG TID på å loade vært brett. Dette tar 5-10 sekunder.

Lenke til kommentar

Ja er generelt overrasket over at ett så pent spill er så lett å kjøre. Går som en klokke på samme maskin som ikke klarer Bioshock. Tyder på bra grafikkmotor og flinke devs.

Her er litt om de kommende fire DLC`ene, første ut i juni. Må si jeg er mer enn klar for mer Metro :)

http://www.gamespot....evealed-6408749

Enten har dere ikke peiling på grafikk, eller så spiller dere et annet spill enn jeg gjorde, for Metro Last Light er ikke særlig pent grafisk og heller ikke lettkjørt.

Det eneste som er klart angående Last Light er at Nvidia har fikset koden så det kjører drit på AMD.

Lenke til kommentar

Enten har dere ikke peiling på grafikk, eller så spiller dere et annet spill enn jeg gjorde, for Metro Last Light er ikke særlig pent grafisk og heller ikke lettkjørt.

Det eneste som er klart angående Last Light er at Nvidia har fikset koden så det kjører drit på AMD.

Vi spiller samme spill bare at vi bruker Nvidia -as it was ment to be played ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

jaja skjønner du er bitter over nvidias sjofle taktikk. Tror jeg må ha noe feil med øya, for både flyter bra og ser bra ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ble ferdig igår selv på vanlig hardcore. Lettere enn hardcore i 2033 men uansett mer enn utfordrende nok for meg, stod litt fast både her og der og endte vel på ca 16 timer. Aner ikke om jeg fikk den gode eller onde slutten men med tanke på alt jeg har drept så regnes jeg vel neppe som noen engel :p

Da er det vel bare å sveive igang Ranger Hardcore :)

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg fullført spillet også. Ett absolutt bra spill, men er likevel skuffet i forhold til forventningene etter 2033. Da jeg mener last light er ett dårligere spill.

Med unntag av grafikken, er det ingen ting som er bedre i LL.

- Mye oftere Loadinger, derav mindre områder.

- Kjøpe oppgraderinger, gjør det mindre spennende å finne gode våpen.

- Hittmarkers

- Dårligere Ranger mode (i mine øyne, vet noen forsvarer den til døde)

- Grafikken gjør overflaten fin å se på. Men at du er på overflaten i 50% av spillet, i steden for en liten titt i ny og ned, gjør den mindre spennende.

- MYE lettere. jeg hadde stort sett Fullt med ammo, og kunne ikke en gang plukke opp alt jeg fant.

- Lovet større frihet til å utforske stasjonene, noe jeg ikke syntes var noe spesielt bedre enn i 2033.

- Likte overhode ikke "sump" delen av spillet, sump monstrene var teite og føltes ikke som de hørte hjemme i universet.

- Våpenfølelsen føltes Mye dårligere enn i forgjengeren. Samtidig som de førnevnte hitmarkene er så store at jeg ikke ser hva jeg driver med når jeg skyter.

- SPOILER SPOILER *****liker ikke den delen jeg har med "den lille gutten".

Det var mye negativt. Men bare fordi jeg sammenligner med forgjengeren. Spillet har fremdeles en veldig spennende og orginal verden. Mange spennende steder på ferden. Nydelig grafikk. Stelth action som faktisk fungerer bra. Nakenhet, altid ett pluss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...