Gå til innhold

Metro: Last Light-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig der, grafikken til Crysis 3 ER bra men føler at det er det eneste utviklerne har fokusert på. Med å trekke inn Crysis her så tenkte jeg mer på optimaliseringen som jeg føler de har klart utrolig bra på Metro LL. På Crysis måtte jeg spille spillet på medium grafikk uten AA på for å få mer enn 30fps i gjennomsnitt og til og med da hadde jeg drops ned mot 10fps når mye skjedde på en gang ute og det synes jeg er dårlig med tanke på å ha Quad 4Ghz, SSD, 32GB ram og 680SLi. Mulig det har blitt bedre nå men var veldig skuffet etter jeg kjøpte spillet og har heller ikke spilt det siden på lik linje som med Bioshock.

Poenget mitt var at Crysis 3 er en langt mer imponerende teknisk prestasjon. At 680 SLI slet/sliter med ytelsen har å gjøre med at MSAA spiser ekstremt mye ytelse i en deferred renderer og at 680 i seg selv har en del midrange-karakteristikker (spesielt for å være et Nvidia-toppkort.)

 

Ellers er det aldri lurt å stille X krav til fps på Y innstillinger bare fordi du har betalt Z kroner, det eneste du oppnår da er skuffelse.

 

Metro Last Light har kun SSAA, mest sannsynlig fordi det er et Nvidia-sponset spill og MSAA hadde skapt tilfeller der AMD-kortene gjorde det bedre enn Nvidia-kortene.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at Crysis 3 er en langt mer imponerende teknisk prestasjon.

 

Teknisk prestasjon? Jaja, om man ser vekk ifra AI og optimaliseringen så ja, jeg kan kanskje være enig men synes fremdeles de gjemmte feilene under "heftig" eye candy i crysis.

 

At 680 SLI slet/sliter med ytelsen har å gjøre med at MSAA spiser ekstremt mye ytelse i en deferred renderer og at 680 i seg selv har en del midrange-karakteristikker (spesielt for å være et Nvidia-toppkort.)

Ellers er det aldri lurt å stille X krav til fps på Y innstillinger bare fordi du har betalt Z kroner, det eneste du oppnår da er skuffelse.

Metro Last Light har kun SSAA, mest sannsynlig fordi det er et Nvidia-sponset spill og MSAA hadde skapt tilfeller der AMD-kortene gjorde det bedre enn Nvidia-kortene.

 

Nå brukte jeg ikke FXAA, SSAA eller MSAA (altså ingen AA) men Crysis sleit fremdeles med å dra spillet med høyere enn medium med mitt oppsett som generelt skal være et bra oppsett, uansett...nå er diskusjonen om Metro LL :)

 

Ellers er det aldri lurt å stille X krav til fps på Y innstillinger bare fordi du har betalt Z kroner, det eneste du oppnår da er skuffelse.

 

Ehm, jo mer du betaler jo bedre hardware får du, dermed basta. Nvidia Titan er dyrest fordi det er best. Forskjellen er bare ytelse pr krone er kanskje ikke forsvarlig om man stiller f.eks 660 mot Titan.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Teknisk prestasjon? Jaja, om man ser vekk ifra AI og optimaliseringen så ja, jeg kan kanskje være enig men synes fremdeles de gjemmte feilene under "heftig" eye candy i crysis.

Crysis 3 er minst 10 ganger bedre optimalisert enn Metro LL av det jeg har sett hittil, Draw Distance, LOD-skalering, shading, tesselation, partikkeleffekter, postprocessing, og teksturkvalitet er alt fra dobbelt så bra til ti ganger så bra. Nå skal det sies at Crysis 3 er et hestehode foran alle andre spill som har kommet ut hittil. Av det jeg har sett hittil i Metro LL er det knapt mer teknisk avansert enn Metro 2033, men det kjører heldigvis langt bedre. Nå spiller jeg uten PhysX, men PhysX er sjelden mer enn noen svært dårlig optimaliserte partikkeleffekter.

 

Nå brukte jeg ikke FXAA, SSAA eller MSAA (altså ingen AA) men Crysis sleit fremdeles med å dra spillet med høyere enn medium med mitt oppsett som generelt skal være et bra oppsett, uansett...nå er diskusjonen om Metro LL :)

Da hadde du et driverproblem. Et enkelt 680 drar Crysis 3 på Very High 1920x1080 på 45+ fps 95% av tida, og to stykker skal fint ligge over 60 fps 95% av tida. Nvidia hadde dog driverproblemer med Crysis 3.

 

Ehm, jo mer du betaler jo bedre hardware får du, dermed basta. Nvidia Titan er dyrest fordi det er best. Forskjellen er bare ytelse pr krone er kanskje ikke forsvarlig om man stiller f.eks 660 mot Titan.

Ja, det stemmer. Poenget er at man bør ikke forvente å dra alt av spill på maksimale innstillinger bare fordi skjermkortet er på toppen av markedet. Om Titan hadde levert samme ytelse per krone som GTX 660 hadde det kostet 2500 kr, og det er overraskende mange som blir sjokkert når de hører det :p

Lenke til kommentar

Du fokuserer alt på eye candy og som jeg skrev tidligere så gjemmer crysis sin dårlige gameplay og historie bak nettopp mye eye candy. Men for all del, da har egentlig utviklerne gjort jobben sin, du har kjøpt spillet og det er ingen vei tilbake.

 

Eye candy funker i ca 30 min så går jeg lei..men for all del, vi er forskjellige :)

 

At Crysis hadde driver problem evt spill problem er nok helt rett, sikkert mye bedre nå da jeg som nevt ikke har spilt crysis 3 siden det kom ut pga at jeg gikk raskt lei.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Du fokuserer alt på eye candy og som jeg skrev tidligere så gjemmer crysis sin dårlige gameplay og historie bak nettopp mye eye candy. Men for all del, da har egentlig utviklerne gjort jobben sin, du har kjøpt spillet og det er ingen vei tilbake.

Det er derfor jeg sier at Crysis 3 en bedre teknisk prestasjon, det tekniske bak spillet er fantastisk, men det er primært en single player FPS som gjør det samme som de gamle klassikerne Doom, Quake, Dark Forces, og Duke Nukem 3D med bedre grafikk, historie og gameplay.

 

Jeg er fullstendig enig i at Metro 2033 har langt bedre atmosfære og innlevelse, poenget var bare at det ikke er noe teknologisk mesterverk som enkelte her tydeligvis tror.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Men over til noe viktig. Hvordan i Helvete fjernet jeg det superirriterende merket som kommer opp i sikte når jeg skyter noen. Sikkert dette som blir omtaltsom Hittmarker? Tar bort ALL realisme følelsen jeg liker så godt i metro.

 

Spill på Hardcore i Ranger? :-) Litt irriterende at du ikke kan se NOEN ting men blir ihvertfall vanskelig.

 

Kan ikke trykke på TAB engang for å se hvor mye skudd du har igjen eller hvilken ammo du har i magasinet (som var litt irriterende egentlig men forseint å gjøre noe nå)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Det er derfor jeg sier at Crysis 3 en bedre teknisk prestasjon, det tekniske bak spillet er fantastisk, men det er primært en single player FPS som gjør det samme som de gamle klassikerne Doom, Quake, Dark Forces, og Duke Nukem 3D med bedre grafikk, historie og gameplay.

 

Synes historien er på lik linje som Doom, Quake og Duke Nukem hehe...bare litt bedre grafikk ^^

 

 

Jeg er fullstendig enig i at Metro 2033 har langt bedre atmosfære og innlevelse, poenget var bare at det ikke er noe teknologisk mesterverk som enkelte her tydeligvis tror.

 

Man da er vi enig :-)

Lenke til kommentar

Så det forsvinner da? Det er bra. Men på den annen side. Tror ikke jeg ønsker å ikke ha NOE informasjon om ammo. Kanskje det går ann å fikle litt i Ini filene?

 

Vel, jeg har ingenting på HUD'n og har ikke sett noe hit indikasjon så regner med det. Du tåler utrolig lite også og det er ikke ammo finne føles det ut som. i 2033 kunne du ihvertfall trykke på "inventory" knappen så fikk du se på magasinet og du fikk frem antall kuler osv men det funker ikke nå?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

I ranger mode i metro 2033, kunne man se ammoen når man tok opp kompasset.

 

Men nå har jeg fått en helt sykt irriterende bug. En kranlyd i Revolution kapitelett har hengt seg opp. Når neste kapittel loader, forsvinner lyden. Men kommer tilbake med en gang loadingen er ferdig. Uansett om jeg loader på nytt er den der.

Lenke til kommentar

De som påstår at Metro LL er bedre optimalisert enn forgjengeren snakker ut av ræva, nå har jeg hatt en sekvens der framerate falt under 20 fps der jeg ble firt ned i en kurv med et 7970 på 1250MHz core og 1750MHz memory, det same 7970-kortet klarer over 20 fps på alle områder i Metro 2033.

 

Påstanden gjelder for Nvidia kort som spillet er optimalisert for, ingen hemmelighet at AMD kort sliter mer (derfor first day AMD patch osv). Dette går vel igjen i en rekke spill.

 

Har akkurat kommet meg til Polis og foreløpig har jeg ikke sett snurten av noen night vision googles. Er det jeg som har oversett noe eller kommer det senere i spillet? Blir ofte litt vel mørkt.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...