Gå til innhold

Metro: Last Light-diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Det er litt rart, for laptopen min har 680m 4gb og drar spillet greit på medium med tessalation og physx på 45-60 fps, mens den stasjonære med 2x 680 i sli så får den ikke mer enn 24 fps med bare 40% gpu bruk på begge korta..

Så jeg syns det er rart at jeg skal få en så dårlig fps selv om det sto at beta driveren skulle gi 18% mer kraft i sli.

Jeg drar ca 60 fps (liten dropp når jeg er ute) med alt på maks og 2xAA på min laptop, hadde egentlig forventet verre. Bruker 320.14 og har ikke opplevd en eneste krasj i noen av spillene jeg har spilt.

latterlig bra spill, skulle hatt høyere score enn bioshock infinite...

Bioshock mistet jeg interessen i etter 30 min når jeg kjøpte det etter der kom ut, har ikke rørt det siden, mest pga null følelse i våpene og ikke særlig imponerende AI (men det sliter jo alle spill med).

Med Ranger Mode på Hardcore blir det ihvertfall litt motstand..

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv 2xaa på laptopen også med 45-60.

Men fant ut at SSAA er en helvetes fps dreper :p

Laga en 35 min gameplay på den stasjonære ved å ikke ha på sli, så bruker hoved 680 kortet kun 76% med 60 fps med alt maksa ut (utenom ssaa)

Så blir vel å ha gpuene hver for seg til en bedre oppdatering kommer :p

Lenke til kommentar

Bioshock mistet jeg interessen i etter 30 min når jeg kjøpte det etter der kom ut, har ikke rørt det siden, mest pga null følelse i våpene og ikke særlig imponerende AI (men det sliter jo alle spill med).

Med Ranger Mode på Hardcore blir det ihvertfall litt motstand..

Tipper bioshock hadde monster budsjett og gode arbeidsforhold sammenlignet med metro gutta.

Lenke til kommentar

hehe han tidligere THQ sjefen, sa vel noe slikt som at de hadde 10% av trailer budsjettet til bioshock.

Nå har jeg Last light klart. Venter bare på Last light for å si det slik, at det skal blir mørkt i kveld, for maksimal opplevelse. Så skal det spilles utover natten :D

Lenke til kommentar

hehe han tidligere THQ sjefen, sa vel noe slikt som at de hadde 10% av trailer budsjettet til bioshock.

Nå har jeg Last light klart. Venter bare på Last light for å si det slik, at det skal blir mørkt i kveld, for maksimal opplevelse. Så skal det spilles utover natten :D

fatter ikke hvordan de får til så god grafikk, så god flyt og så god stemning. og det med lite budsjett

Lenke til kommentar

Ja, det viser at det går ann å lage noe bra som det faktisk ligger litt sjel i. Nå er jo spillet basert på en bok så det hjelper jo litt på historien men ja, uansett godt jobba gutta!

Viser også at spill kan utrolig bra ut uten dårlig optimalisering som krever en superpc for å kunne spille. (Crysis 3 anyone?)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Ja, det viser at det går ann å lage noe bra som det faktisk ligger litt sjel i. Nå er jo spillet basert på en bok så det hjelper jo litt på historien men ja, uansett godt jobba gutta!

Viser også at spill kan utrolig bra ut uten dårlig optimalisering som krever en superpc for å kunne spille. (Crysis 3 anyone?)

Grafikkteknologisk har jeg enda ikke sett et spill som klarer å matche Crysis 3, det er milevis foran andre spill som Far Cry 3, BF3 og Metro LL.

Å basere historien på en bok er ikke nødvendigvis så bra for et spill, et spill er et interaktivt medium mens en bok er et særdeles statisk medium. Å basere historien på et statisk medium som en bok eller film kan fungere bra hvis utviklerne forstår at det må være rom for spilleren å påvirke verdenen, som gjort i The Witcher- og Metro-spillene, men det kan også lett bli en katastrofe som de typiske filmspillene.

Lenke til kommentar

Grafikkteknologisk har jeg enda ikke sett et spill som klarer å matche Crysis 3, det er milevis foran andre spill som Far Cry 3, BF3 og Metro LL.

Å basere historien på en bok er ikke nødvendigvis så bra for et spill, et spill er et interaktivt medium mens en bok er et særdeles statisk medium. Å basere historien på et statisk medium som en bok eller film kan fungere bra hvis utviklerne forstår at det må være rom for spilleren å påvirke verdenen, som gjort i The Witcher- og Metro-spillene, men det kan også lett bli en katastrofe som de typiske filmspillene.

Jeg må si at Metro last light ser kulere ut i mørket en crysis 3 gjør. Gameplayet føles ganske bra ut også. Bra spill begge to men metro vinner i min bok hehe

Lenke til kommentar

Jeg må si at Metro last light ser kulere ut i mørket en crysis 3 gjør. Gameplayet føles ganske bra ut også. Bra spill begge to men metro vinner i min bok hehe

Ja, Metro gjør en langt bedre jobb når det kommer til atmosfære og historiefortelling.

Crysis 3 gjør en ting: kaster deg inn i et nivå der du kan gjøre akkurat så mye ugang og herverk du bare ønsker, men det er ikke alle som liker denne typen spill.

Lenke til kommentar

Ja, Metro gjør en langt bedre jobb når det kommer til atmosfære og historiefortelling.

Crysis 3 gjør en ting: kaster deg inn i et nivå der du kan gjøre akkurat så mye ugang og herverk du bare ønsker, men det er ikke alle som liker denne typen spill.

Hehe alt til sitt bruk :p så liker crysis godt også trust me :p men syns faktisk grafikken er penere på metro. også er jeg imponert over hvor lettkjørt metro er :p

Lenke til kommentar

Enig der, grafikken til Crysis 3 ER bra men føler at det er det eneste utviklerne har fokusert på. Med å trekke inn Crysis her så tenkte jeg mer på optimaliseringen som jeg føler de har klart utrolig bra på Metro LL. På Crysis måtte jeg spille spillet på medium grafikk uten AA på for å få mer enn 30fps i gjennomsnitt og til og med da hadde jeg drops ned mot 10fps når mye skjedde på en gang ute og det synes jeg er dårlig med tanke på å ha Quad 4Ghz, SSD, 32GB ram og 680SLi. Mulig det har blitt bedre nå men var veldig skuffet etter jeg kjøpte spillet og har heller ikke spilt det siden på lik linje som med Bioshock.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...